Pagina's

vrijdag 10 juli 2009

Bezoek aan Edgar en Femke

Na ontbijt in de schaduw van wat bomen vul ik het olie bij van de camper. Op de oliemeetlat is nergens een minimum of maximim indicatie te vinden. Dus ga ik af op de vorm van de oliepeiler. Ook vannacht zijn er twee kleine olieplekjes ontstaan onder de auto.
Dan kan de reis naar Edgar en Femke beginnen. Ze hebben groot huis gehuurd even buiten Turenne la Gare in buurt van Brive. Ik neem de touristsche route maar dat blijkt na enige tijd niet zo'n goeie keus omdat het wel erg slingerachtig is en het niet echt opschiet. Onderweg vind nog wel een camperplek waar ik de vers water tank kan bijvullen. Tegen 15.00 arriveer ik bij Edgar en Femke. Het complex bestaat uit een kasteeltje en twee landhuizen. Allemaal eigendom van een Nederlands echtpaar. Edgar en Femke hebben een van de landhuizen gehuurd met een stelletjes die me elkaar al heel wat jaren kennen. Achter het huis ligt een zwembad met grote tuin. Tia voelt zich snel thuis en is ook dikke maatjes met Edgar. Aan het eind van de middag wordt het bbq vuur opgestookt op een grote binnenplaats. Hierna kan het bbq festijn beginnen waarbij Edgar de hamburgers en Franse worstjes grilt. Verder verse sla, kaas en stokbrood en wijn. Ik drink ice-tea want ik moet nog terug rijden. De terug rit begint tegen een uur of half negen. Nog gauw wat kiekjes van Edgar en mij bij de camper door Femke en dan op pad terug. Het geeft en goed gevoel om te zien hoe Edgar en Femke een heel vrienden team om zich heen hebben. Ook Edu was geweest maar was gisteren weer vertrokken. Edu had ook nog een bezoek aan huis van Jan en Arienne gemaakt. Daar heeft hij samen met Edgar zo'n 15 jaar geleden geholpen met het 'schilderen' van de kozijnen en met het houtzagen. Yes, time flies. Ik ben laat terug (22.45) op camping en moet zodoende vannacht op parkeerplaats bivakeren omdat verkeer na 22.00 niet meer is toegestaan op de camping. Geen probleem met camper. Dus dan nog even tijd om blog bij te werken want het netwerk van de camping reikt tot op parkeerplaats. En dan vermoeid maar tevreden slapen.

Dit was de vierde dag op Domaine Le Portrait

3 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk om te zien dat je bij Edgar en Femke bent langsgegaan in vakantiehuis.
Tia had het zo te zien aan de foto ook erg naar haar zin.

groeten van Natasja

Anoniem zei

Hoi Joop,

Wij vonden het erg gezellig dat je langs kwam!! Jammer te horen dat je net te laat terug was om de camping nog op te komen. Gelukkig had je de camper bij je.
Volgend jaar weer? Wij hebben de avond nog even afgesloten met een mooi vuurkorfje en een lekker glaasje wijn. De volgende ochtend zijn we weer richting Nederland vertrokken, helaas. Ik mis trouwens wel het verslag van de legendarische tafeltennis partij ;-). Foto's die we gemaakt hebben zijn leuk geworden, die mailen we nog toe, we hebben alleen wat problemen om ze vanuit de camera om te zetten naar bruikbare bestanden.

Groetjes vanuit een regenachtig Schagen van Edgar en Femke

Joop zei

Inderdaad de legendarische tafeltennis partij Edgar-Joop.Ik geef toe mijn snelheid is niet meer je dat. En terecht Edgar won met 2 games. Ik zie de fotos tzt wel.

Joop