Pagina's

maandag 24 mei 2010

Stijn Julian op bezoek in de camper

Reeds vorig jaar had ik aan Stijn Julian beloofd dat hij een nachtje mocht komen slapen in de camper. Stijn Julian, het zesjarige zoontje van Remco (architect en afkomstig uit Nederland) en Karin (architecte en afkomstig uit Zweden) die ik beide in Tromsø heb leren kennen. En die belofte had Stijn Julian niet vergeten toen hij bij toeval met zijn ouders Gunn Berit tegen kwam in Tromsø tijdens bezoek Femke en Edgar. Dus de plannen waren gauw rond om op eerste pinksterdag met hem naar Sommerøy af te reizen. Zo gezegd zo gedaan. Stijn Julian had zijn backpackers zelf gepakt en stond al te wachten toen ik hem zondagmiddag ophaalde.
Het was iets beter weer maar nog te koud voor Herman om in de zee bij Sommerøy te zwemmen. We hebben ons veel vermaakt in camper met pasta eten en ijsje toe en alle animatie filmpjes van Shaun de Sheep van de DVD kijken. Op de video krijg je een impressie hoe dit leuke bezoek was van Stijn Julian.


Het was voor Stijn Julian de eerste keer dat hij zonder zijn ouders ergens bleef overnachten en nog wel in een camper. Dus voor het slapen gaan was het boekjes lezen. En omdat hij drietalig wordt opgevoed (Nederlands, Noors en Zweeds) had ik de eer om uit Dikke Dik en de Kneepvogel voor te lezen. Gunn Berit nam de Noorse en Zweedse voorleesboeken voor haar rekening.
Voor Tia was het even wennen zo'n klein mannetje in de camper maar na enige tijd was ze zelfs te moe om er nog van wakker te liggen. Zeker toen er ter afsluiting van het bezoek pannekoeken met suiker of chocopasta geserveerd werden. En zo ging Pinksteren voorbij met volop leuk bezoek van Femke, Edgar en Stijn Julian.

1 opmerking:

Anoniem zei

hallo joop, dit is stijn julian,
ik wil zo veel dank je voor de leuke camping zeggen.
gaat het goed met je? kan je nog een briefje terug sturen
kan je bij mij og ik bij jou op bezoek gaan want ik wil je zien
groeten voor alle in de familie,