Pagina's

vrijdag 18 juni 2010

Onverwachts bezoek

Gisteren werd ik aangenaam verrast door een telefoontje in de loop van de middagag van Adrie. Het kostte even wat tijd om te schakelen zodat ik begreep wie het was. Rob en Adrie Meurs van Varekai stonden op de parkeerplaats met hun camper in Kvaløysletta. Dus ik heb ze meteen uitgenodigd voor een vismaaltijd in mijn huis. Om goed vijf uur ‘s middags was de eerste kennismaking. Rob zat achter de camper te genieten van het uitzicht. Gezamenlijk in hun camper een glaasje gedronken en al snel bij praten over de blogs en camper Rob en Adrie Meurs ervaringen. Rob en Adrie zijn echte ervaren camping reizigers. In dat opzicht kom ik pas kijken. Na een uurtje aan de slag met voorgerecht (avocado met scampi’s) en als hoofdgerecht gebakken heilbot in combinatie met een mousseline van knolselderij, bacon gekookt in room en worteltjes als bijpassende groente. Zij zorgden voor de witte en rode wijn. En tijdens het eten het nodige vertellen over Noorwegen en hoe camperreizen eigenlijk ontzettend leuk zijn. Rob gaf ook nog een aantal goede tips voor bijhouden blog en vrije camperplekken via de TomTom. De uurtjes vlogen voorbij: De Hurtigruten van elf uur ‘s avonds was al in aantocht toen we afscheid van elkaar namen. Zij gaan morgen nog Sommerøy en daarna naar Lofoten. Een gezellige avond die voor herhaling vatbaar is ergens in Europa.

Geen opmerkingen: