Pagina's

woensdag 4 augustus 2010

Geknipt en geschoren

SONY DSC                     Voor 17 Euro kon ik vanochtend bij de kapper in het LeClerq shopping centrum mijn haren laten wassen, masseren, knippen en stylen a la minute. Dat is ongeveer een derde van wat ik betaal in Tromsø bij de kapper. SONY DSC                     Daarna op de camping de baard geschoren. Dus ik zie er weer ‘fris’ uit. Op de foto het tastbare bewijs. Voor Tia was het ook weer even wennen kennelijk als je naar haar kijkt op de foto.

Na boodschappen doen werd een bezoek gebracht aan Aubeterre voor een lunch bij de Crêperie. Helaas voor Herman, dol op ‘pannekake (Noors voor pannenkoeken)’, de Crêperie zat bomvol. Dus het bezoek aan Aubeterre was kort. Terug naar de camping. Het alternatief was een eigen gemaakte Hamburger lunch op verzoek van Herman.

Er zijn nog een paar plannetjes voor activiteiten in de komende twee weken. Een ervan is een bezoek aan een notenolie fabriekje vlakbij de camping. Tineke heeft geregeld dat we morgen een bezoek kunnen brengen. We krijgen dan een rondleiding.
In de namiddag viel me oog ook nog een kleine rups die op mijn sandaal rondliep. Schattig geel beestje met heel veel kleine pootjes. Aan het eind van zijn/haar lijf een oranje 'vlagje'. In het midden een zwarte schakel. Grappig wat is de natuur toch mooi he :). Zie filmpje.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Gezien de leeftijd zien jullie er beide (rupsje en jij) schattig uit!

Joop zei

Dank voor leuke reactie. Het was niet ondertekend dus ik moet nu maar raden van wie het was. Een gokje Marjolijn?

Joop

Anoniem zei

Ja goed gegokt! Ik ben overigens ook wel nieuwsgierig naar het antwoord op de vraag van Neel (hoe worden de noten gekraakt)? Om het zelf te doen m.b.v. een notenkraker is nl. geen makkelijke klus.
Doei, Marjolijn

Joop zei

Ter verduideliking. Het merendeel van de producten afgeleverd zijn de noten in de dop. Slechts een fractie wordt gebruikjt voor olie productie. De vraag ten aanzien kraken voor de olie productie moet ik een beetje schuldig blijven. De eigenaar liet een zeer oude notenkraak machine (klein formaat) van 1920 zien waarin de noten tussen twee walsen gekraakt werden. Handkraklen met een hamertje gebeurt ook heb ik me laten vertellen. Ik denk dat men nog steeds hetzelfde principe van walsen hanteert bij modernere machines.

Joop