Pagina's

vrijdag 27 augustus 2010

In Orkelljunga

Donderdag ochtend om 07.00 uur uit Schagen vertrokken met regen. Via Barsingerhorn (toekomstig woonplaats voor Femke en Edgar) naar Wieringerwerf en dan naar de Afsluitdijk. Het was echt Noord Hollands weer hetgeen het mooist tot uitdrukking kwam op de Afsluitdijk. Heftige regen en wind zodat ik snelheid van camper rijden aan moest passen tot circa 80 km/uur.

Voor de overgang naar grens naar Duitsland een stop op een parkeerplaats voor nog weer een korte telefonische vergadering met twee collega's van Nofima over het onderzoeksvoorstel.

Dan Duitsland in. Vanaf het eerste moment dat ik aan deze rit begon had ik mijn eind doel gezet op een camperplek in Zweden die ik toevalligerwijs gezien had na mijn verblijf op een camping vorig jaar. Ik wist niet precies waar maar het moest in mijn herinnering ergens in begin van Zweden zijn.

Nog steeds is men in Duitsland bezig met het nodige verbreden van wegen. Dus hier en daar moet je met aangepaste snelheid reizen maar het liep allemaal vlot en kon ik Denemarken in. De weg door Denemarken is eigenlijk wat saai. Wegen prima, parkeerplaatsen matig maar het landschap is vrij saai. Rond 19.30 kon ik Zweden in bij Malmø. Nog wel even langs een blik van een Zweedse SONY DSC                     douanier. De zon ging langzaam onder. Eerder dan verwacht doemde de camperplek op. Nog even bij MacD de blogs van de laatste dagen opladen en dan naar de camperplek. Een grote gratis plek met zelfs elektriciteit (40 SEK per nacht). Er stonden zo’n 20-25 campers van allerlei afmetingen. Zelfs een hele grote Carthago camper met alle luxe aan boord denk ik. Nog even wat samenzitten met mijn reismaatje SONY DSC                     Tia en een bak thee wegslobberen. Het was ook voor Tia een lange dag die ze voornamelijk in haar reis kooitje heeft doorgebracht. Dus wat extra aandacht en wat snoepjes voor haar aan einde van de deze reisdag. En reisdoel bereikt. Morgen weer verder.

Geen opmerkingen: