Pagina's

zaterdag 21 mei 2011

Senja

Vrijdagmiddag de camper opgehaald na service beurt 40.000km. Was niet goedkoop maar moest gebeuren. De boardcomputer van de Fiat gaf 3 foutmeldingen die echter niet bleken te kloppen. Waaronder een melding die ik vorig jaar kreeg aan einde van mijn vakantie toen ik in Zweden was. Mooi al die elektronica maar het moet wel werken. Verder ontdekte men in de garage dat een warmte wisselaar eigenlijk vervangen zou moeten worden. Met die klacht ben ik naar dealer gegaan omdat die vervanging wel heel snel is na 2 jaar. Espen, de camperverkoper was zoals altijd vriendelijk en gaat het voorleggen aan de centrale dealer in Oslo. Ik ga alvast maar opdracht geven om het te laten vervangen. Garage adviseerde me in ieder geval de camper even goed uit te testen zodat de zogenaamde 3 geconstateerde meldingen inderdaad niet alsnog verschijnen tijdens een lange rit. Verder adviseerde men mij om de negatieve accu pool los te koppelen volgend jaar tijdens winter stalling zodat leeglopen voorkomen kan worden.

SONY DSC                     Dus zaterdag de camper weer ingeladen, banden op spanning, watertank gevuld etc en …… Tia er in. Saskia had me geadviseerd om naar Senja te gaan. Een groot eiland ten zuiden van Tromsø dat je in ongeveer twee uur kan bereiken. Dus goede test voor camper. Na aankomst op het eiland vonden we al snel een zeer rustige camping die al SONY DSC                     open was. We staan nu vlak aan de fjord. Het weer is niet geweldig maar dat mag de camperpret niet drukken. We zijn van alle gemakken voorzien. Dus het camperleven 2011 is nu echt begonnen terwijl het buiten zachtjes regent.

Geen opmerkingen: