Pagina's

donderdag 9 juni 2011

Spontaan

Woensdag was de warmtewisselaar vervangen in de camper en daarna de camper bij de dealer gebracht voor het oplossen van het verwarmingsprobleem. Vanmiddag kreeg ik rond 13.00 een telefoontje dat ook die reparatie gedaan was. De oplossing had men gevonden door de connector waaraan twee gasflessen aangesloten waren er tussen uit te halen. Ook een manier maar daarmee is die accessoire weg. Maar een kniesoor die daar over valt.


Inmiddels was de zon behoorlijk doorgebroken en het warm geworden. En tot slot de weersvoorspellingen zijn ook gunstig voor komende dagen. Dus ik de opkomende drang om er meteen spontaan op uit te trekken niet meer inhouden. Binnen 1-2 uur was ik op weg met makker Tia aan boord richting Lofoten. Dus nu bijna vier dagen erop uit met alle gemakken aan boord. Na een Evenes campinglange rit kwam ik voor de Lofoten een boordje tegen met de tekst 4 campers en het camper icoon. Dus dat bordje maar eens gevolgd om dat het tijd werd een leuke plek te vinden. En nou dat is het.


Je houdt het niet voor mogelijk. Ruim buiten het dorp (stadje) Evenes heeft de gemeente een schitterende plek aangelegd met eenvoudige voorzieningen. Er is elektriciteit en je kunt water tappen. De ‘camping’ is niet bemenst. Als er niemand komt dan wordt je verzocht om geld in een busje te doen. Kosten inclusief stroom 150 NOK (circa 17 Euro) per dag. Ik sta hier met nog een Frans echtpaar dat door zal reizen naar Lofoten. Het uitzicht is schitterend en de stilte is overweldigend. Dus best om het hier uit te houden. Ik moet nog even wat aanvullendeTia slaapt boodschappen doen morgen. Ik heb nog niet besloten of ik zal doortrekken of niet. Tia vind het ook prachtig maar houd het zoals je op de foto kan zien al weer voor gezien.

Geen opmerkingen: