Pagina's

zondag 31 juli 2011

Gunn Berit en Herman zijn er

Gisteren zijn volgens plan Gunn Berit en Herman om 16.53 in Angouleme per TGV aangekomen. Tia was weer 'bananas' toen ze Gunn Berit de parkeer plaats op zag lopen (zie video). Ze kon haar blijdschap niet op. Gunn Berit en Herman verblijven in het chalet op de camping vlak bij de camper waar Tia en ik zijn.


Eind gisteren ochtend ben ik met de camper voor het eerst sedert twaalf dagen van de camping af geweest. Vuil water geloosd in St Severin en daarna door naar Riberac voor boodschappen. Helaas de kapster was te druk bezet. Dus haarknippen zat er niet in. Daarna via allerlei landwegen naar Villebois L’Avette voor een lunch in de camper en aansluitend een uiltje knappen. ‘s Avonds weer heerlijk gegeten op de camping (knoflook soep, lamsbout met gebakken piepers en haricot verts, peer met een verrukkelijk chocolademousse als nagerecht). Nu deze zondag die overigens erg warm is weer van het heerlijke zondag gebak genoten. Het was een warm Frans peer gebak met crème fraîche en poeder suiker.

Ook hebben Wim van Gelder en ik weer de traditie opgepakt van de schaak tweekamp. De eerste partij met een SONY DSC                     Siciliaanse opening van mijn kant wist ik niet om te zetten in winst. Vanaf het begin stond ik een pion achter en uiteindelijk brak me dat op in de eindstrijd. Het was een mooie pot. Wordt vervolgd in de komende dagen. Eind van de middag weer een Vespa zoeftocht door het landelijk gebied met daarna een eenvoudig zelf bereid diner. Nu zo een bakkie en dan voor straks weer lekker slapen.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.zojuist je post gelezen,het klinkt als huisje weltevre.Plezierig,dat je Noorse vrienden er nu ook zijn.Mooi weer hebben wij inmiddels ook[eindelijk]Op het Journaal net een berichtvan ANWB,er zijn dit weekend 10000 verzoeken om hulp binnengekomen,dus niet overal pais en vree!!Vandaag ook een uitzending van de Noorse T.V.Alle respect voor hun waardige houding in alle opzichten,beleving,benadering.Nou weer op voor betere tijden
Rest mij nog alleh up,nazaat van Max Euwe,doe je best,Groet Neel...