Pagina's

zondag 3 juli 2011

Kruistocht

De eerste twee dagen op de camping L’Oliverie zijn achter de rug. Ik ben wat verder weg op de camping gaan staan met de hoop om iets minder last te hebben van vliegen. Verder vond ik het relatief wat ‘vol’ om me heen. Een Frans gezin was wat mij betreft er maar wat tussen geschoven. Voor de rest een mooie camping met een groot zwembad en het water is zelfs verwarmd. Warme douches om vooraf af te spoelen. In de loop van de afgelopen dagen zijn er wat kruis1meer gasten gekomen. Het is een bont internationaal gezelschap dat hier staat. Acht fransen, 2 uit Engeland, 1 uit België, 4 Nederlanders en ik als Nederlander-Noor.

Aan het eind van de zaterdag ben ik er weer met de Vespa op uitgetrokken. Heerlijk zoevend over kruis2de binnenwegen van de omgeving. Van gehucht naar gehucht of een dorp. Opvallend stonden er veel  kruisbeelden op kruispunten van wegen. Dus het was een soort kruistocht. Ik vind die beelden op die locaties kruis3wel ‘grappig’. Ik weet niet of er een relatie is tussen verkeerskruispunt en het Jezus  kruisbeeld. Een soort bescherming tegen verkeersongelukken? Over een afstand van 25 km trof ik vier beelden aan. Uiteindelijk belandde ik bij een klein kasteel waarvan je de tuinen kon bezoeken. kruis4 Alleen ik was te laat. Dus ga ik een deze dagen daar nog wel een keer heen.

Zaterdag avond was er gelegenheid voor een gezamenlijke BBQ. Iedereen bracht zijn eigen eten mee. Circa 30 mensen namen deel. Goede gelegenheid voor het leggen wat camping contacten. Ik zat naast het Nederlandse stel dat in het naturistenblad UIT  het artikel over deze camping had geschreven. Beide waren reeds 78 jaar en genoten nog volop van hun vakanties in de camper. Het werd een gezellige avond en de twee in tijm en citroen gemarineerde kip brochettes smaakte prima.

Tia breakfast De zondag heb ik gebruik om een wasje te draaien. Dus we liggen tussen de schone lakens. Rechts van de dag wat e-mails lezen en nog wat werken aan en voorstel. s Morgens genoten van een uitgebreid ontbijt met verse geperste sinaasappelen en uiteraard Frans stokbrood en kaas. Tia sprak het ontbijt ook wel aan want ze zat meteen in mijn stoel achter de tafel.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Joop,

Goed te lezen dat jouw vakantie in Frankrijk begonnen is! In alle drukte hier met het werk, het verbouwen en de verkoop van ons huis zijn we een beetje de tijd vergeten maar het is inderdaad al weer juli. Goede keuze die Vespa, je zult er denk ik veel kilometers op gaan maken. Ziet er blits uit.

We gaan je blog weer volgen! Fijne vakantie en tot over een week of 4 als wij ook in Frankrijk zijn.

Groetjes,
Edgar en Femke

Anoniem zei

Hm, jeg ser at det er noen som har rykket oppover på rangstigen:-)

gb