Pagina's

maandag 18 juli 2011

Verkast

We zijn verkast van Chateau Guiton naar Domain Le Portrait. Ongeveer 100 km van elkaar verwijderd. De Tom Tom had weer een feestelijk landelijke route uitgestippeld. Na enige tijd toch op een herkenbare D weg. Bij vertrek van Chateau Guiton kreeg ik nog een flesje rode wijn van Isabel met de verontschuldigingen dat ze mijn bestelde wijn niet tijdig had opgehaald.
In Riberac bij LeClercq de nodige boodschappen ingeslagen zodat de camper niet van de camping af hoeft in de komende dagen. De binnenkomst in Saint Severin toonde aan dat er niet veel veranderd is in het afgelopen jaar in het dorp. En daarna de laatste paar kilometers naar Domain Le Portrait. Altijd weer leuk om te zien hoeveel bezoekers (vier tenten, twee caravans en mijn camper) er zijn. En met gepaste snelheid het heuveltje op waar Wim al zwaaiend stond aan te geven dat onze plek beschikbaar was. Dus een hartelijke begroeting en onder het genot van een nespresso bijgepraat met Wim en Tineke. Het installeren van de camper verliep vlot. We staan niet helemaal waterpas maar er is mee te leven. Verrassend was het om te zien dat ik Pieter en Minette weer als buren heb. Maar de bekende Pieter Le Portrait zanger moet zijn stem de komende maanden ontzien vanwege problemen met stembanden. Dus geen ‘In het kleine café’ gezang. Ik werd uitgenodigd voor een lekker glaasje rosé met Franse kaas. In de loop van de avond kwam Ineke nog vertellen dat we vannacht storm konden verwachten. Dus iedereen kon zijn maatregelen nemen. Ik denk dat ik wel goed zal slapen want ik voelde me in begin van avond al wat moe. En Tia? Nou die knort al weer heerlijk enige tijd op de sofa. Ze voelt zich ook weer thuis op Domaine.

1 opmerking:

pieterd zei

hallo joop,

Vanmorgen vertrokken van Portait nu sinds 2 uur in het zonnige Heliomonde.
Niet alleen het meeleven voor het tragische nieuws uit jouw Noorwegen maar ook even een berichtje vinden we op z'n plaats. Reis ging goed. Tent staat in de zon...groeten aan ieder en tot mails.
Pieter/Minette