Pagina's

dinsdag 28 juni 2011

We staan bij het Veerse meer

Dag 1. Afgelopen zaterdag rond 08.30 vertrokken vanuit Tromsø. Deze reis naar Frankrijk ga ik voor de 8ste keer ondernemen. Dus een zekere routine. Via de bekende route van Finland kom ik Zweden binnen en overnacht in Jarve op de een mooie camperplek aan een meer. Veel campers en caravans hebben deze plek ook gevonden.


Dag2. Dan de zondag door tot circa 150 km ten zuiden van Stockholm. Hier overnacht op een camperplek die ik ook vorig jaar bezocht. Nu ben ik de enige camperaar maar bij het ontwaken staan er nog wat gasten. Een Duits groen klassiek VW busje met verhoogd dak. Een Mercedes met twee slapende Polen. En een caravan. Tia en ik gaan al weer vroeg op pad.


Dag 3. De derde dag is al altijd wat zwaarder weet ik vanuit ervaring. En ook deze keer. De wegen beginnen voller en drukker te raken zodra je Denemarken begint te naderen. Een eenmaal in Duitsland is het weer pret met de linker baan hard rijders. Onvoorstelbaar blijft hoeveel Duisters gewoon weg SONY DSC                     scheuren. Maar 50 km na Hamburg ga ik de weg af op goed geluk. En in Hedenau vind ik een mooie rustige plek naast een begraafplaats :). Een Duister arriveert om nog wat schoffelwerk te doen op de begraafplaats. En bij het wegrijden zie ik dat hij mijn nummerplaat nummer noteert. Tia moet aangelijnd zijn als je de SONY DSC                     begraafplaats opgaat maar erbuiten mag ze vrij rond snuffelen. Tia geniet ook nog van avondzon en beide gaan we bekaf het trappetje op naar de slaapverdieping in de camper. Tia in haar mand en ik onder dekens.


Dag 4. De volgende dag naar Alphen om mijn vernieuwd rijbewijs op te halen. En daarna boodschappen bij Appie Happie. AH blijft een superwinkel in vergelijking met de supermarkten in Noorwegen. Dan op weg naar Zeeland. Uiteindelijk beland ik op camping Veerse Meer die een aantal aparte camperplekken heeft. Perfect. Het is de hele dag vies benauwd geweest. De camper eigenaresse vertelt me dat het om 18.00 gaat onweren. Nog vijftien minuten heb ik en inderdaad dan begint het regenfestijn. Dus met Tia in mijn armen maar een regendansje doen en op verzoek van Marjolijn op video vastgelegd. Tia vond het maar niets. Ze gaat bij onweer het liefst onder tafel zitten. Tot zo ver dit gedeelte van de reis.

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk om te zien dat dansje! jullie zijn een leuk koppel. Veel plezier samen en een heerlijke vakantie toegewenst...2 maanden super, je hebt het verdiend!
Leuk dat je "weer in de lucht bent" via je blog
Doei, Marjolijn