Pagina's

vrijdag 5 augustus 2011

BBQ uitgesteld

Vanmorgen vroeg kwam Wim vertellen dat de geplande BBQ SONY DSC                     op vrijdagavond niet zal doorgaan vanwege te grote kans op regen-onweer. Ook uitwijken naar zaterdag is om die zelfde reden niet haalbaar. Helaas pindakaas geen BBQ. De vrijdag was overigens voor wat betreft het weer heel behoorlijk. Veel camping gasten waren op pad. ‘s Morgens had Tia er een stevige wandeling en ren partij op zitten met Gunn Berit. Ze kwam hijgend terug en slurpte SONY DSC                     vervolgens haar waterbak leeg en liet zich daarna omvallen in de camper onder het bankje. Ze was volkomen uitgeteld.  Ik heb nog weer intensief zitten werken aan een onderzoeksvoorstel. Het internet indieningssysteem vereist dat je voor elk onderdeel niet meer dan een tamelijk beperkt aantal karakters mag gebruiken. Een beetje idioot naar mijn idee. Maar als de tekst te lang is wordt het gewoon niet geaccepteerd. Dus dat koste wel even wat zweetdruppels vandaag. Maar die gingen er wel weer af in de loop van de  middag door een duik in het koele (23C!) water van het zwembad. In de loop van de middag zijn er weer nieuwe camping gasten bijgekomen. Nu zijn er weer 10 plekken bezet almede het chalet. Morgen op pad naar de open dag van de chateaus die Pineau de Charente produceren. Dus morgen weet ik meer over de bereiding. Proeven zal ook wel aan de orde komen en ik sluit niet uit dat ik met een flesje (of twee) terug kom. Dat kan dan bij de voorraad Pommerade 2003 wijn die ik besteld heb bij Wim. Een uitstekende Charente wijn geproduceerd als ‘bijproduct’ van de cognac productie. De hele wijn productie van de Pommerade schijnt in handen te zijn van een Noorse familie Braastad (een bekend Noors cognac merk).

Geen opmerkingen: