Pagina's

zaterdag 27 augustus 2011

Terug in Tromsø

De reis met Tia vanaf Amsterdam naar Tromsø per vliegtuig is uitstekend verlopen. ‘s Morgens vroeg stapte Tia al nieuwsgierig in de taxi die ons van Boskoop naar Schiphol bracht. Eenmaal ingecheckt konden we gebruik maken van de nieuw lounge van SAS op Schiphol. Op de vlucht van Amsterdam naar Schiphol stal Tia de show van de passagiers en vooral de stewardessen. Ze kreeg volop aandacht en zat (of lag) heerlijk in haar reistas uiteraard gestimuleerd door af en toe een hondensnoepje. De douane man in Oslo moest zich weer eens laten gelden omdat ik niet  de rode ingang had gekozen maar zoals als altijd de groene. Nu deed ik volgens de doaune een poging om het gezag een loer te draaien door Tia illegaal in te voeren. Hij dreigde zelfs de politie in te schakelen toen ik oSONY DSC                     ver zijn geldingsdrang een opmerking maakte. Goed na dit kleine incident hebben Tia een paar uurtjes tot de volgende vlucht op een bankje bij SAS hotel gezeten in de najaarszon. De volgende vlucht van Oslo naar Tromsø verliep eveneens vlekkeloos. Vervolgens Tia bij Gunn Berit gebracht en nam ik afscheid van mijn campermaatje van de afgelopen twee maanden.

Tot mijn verrassing zag ik bij aankomst bij mijn huisje aan de fjord in de buurt van Tromsø dat de gemeente vrolijk in de weer was geweest om alle relatieve hoge struiken op het terrein naast mijn huis te kappen. Helaas is nu mijn huis vanuit een kant erg zichtbaar geworden en ook het geluid van de weg is wat meer merkbaar. Zal wel weer dicht groeien. De vrijdag was nog even een eerste acclimatiserings dag op het werk. Wat emails beantwoord en verder deSONY DSC                     promotie van een collega bijgewoond. Volgende week gaat het echte werk weer beginnen.

Toen ik door de serie gemaakte foto’s ging van mijn vakantie kwam ik nog opnamen tegen van een klein restaurant in het dorpje Allemans tegen. Allemans ligt circa 5 km vanaf St. Severin richting Riberac. De naam van het dorp is al grappig vanwege het Nederlands karakter maar als SONY DSC                     je de naam van het restaurant ziet en de strepen door het menu van het restaurant dan begrijp je mogelijk waarom het gesloten is. Zou Agatha Christie hier ooit gegeten hebben vroeg ik me af? In weekend ga ik alle indrukken van vakantie 2011 nog eens op een rijtje zetten. Want vakantie 2011 was wel heel speciaal. En Katinka en Miranda laat me weten wanneer jullie in 2012 op Domaine Le Portrait zijn. Kom ik zeker langs op de Vespa vanuit Pillac en uiteraard zijn jullie welkom in Les Cotes.

Geen opmerkingen: