Pagina's

zondag 21 augustus 2011

Vertrekken is ook

een beetje thuiskomen. Kent U die uitdrukking niet van dominee Gremdaat? Vandaag is het mijn laatste dag op Domaine Le Portrait. De garage van de camper is eerst uit en daarna ingeruimd. Vervolgens koffie met appelgebak Morgenochtend ga ik vroeg vertrekken naar Nederland. Daar laat ik dan de camper na schoonmaken achter bij Jan en Arienne. Donderdag vlieg ik met Tia (als bagage in de cabine :)) terug naar Tromsø. Dus ben ik nog iets Marjolijn en Kebaeerder en sneller ‘thuis’. In afgelopen weekend zijn Marjolijn en Keba langs geweest. Zaterdagochtend hebben we Les Côtes uitgebreid kunnen bekijken. Wim had de sleutels om ons rond te leiden. Het gehele complex viel ook bij Marjolijn  en Keba zeer in de smaak. Ook Tia was mee en ze bleef overal maar snuffelen. Dus ook goed gekeurd door Tia. Rose wijnDaarna nog wat in het gebied vertoeft en zaterdagavond in Aubeterre lekker gegeten met een uitstekende rosé wijn.  Ik heb van het etiket een foto gemaakt want zelden tref je zo’n goede rosé aan. Zo konden Marjolijn en Keba ook een beetje sfeer proeven hoe de Charente is. Het was overigens een uitzonderlijke warme dag van 38C!

Ik heb de afgelopen dagen veel leuke reacties gehad op aankoop Les Côtes. Daarvoor dank en ik maak meteen even gebruik van de gelegenheid om nog wat nader te verklaren. Ik ga mijn camper gebruiken om vanuit Nederland in één dag naar Pillac te rijden. Vandaar dat de camper niet terug gaat naar Tromsø. Jammer voor jullie Pieter en Minette maar ik hou me camper dus :). Het huis is verder zodanig gesitueerd dat naakt recreatie mogelijk is maar ik ga GEEN naturisten camping beginnen. Daarvoor moet je bij Domaine Le Portrait zijn. Ik hoop zeker nog regelmatig mijn gezicht (en rest) te laten zien op Le Portrait want een leven zonder het Bib Gourmand menu van Tineke en Wim zou zeer saai worden. Ook vanavond is het weer genieten. Ik heb ook de afgelopen jaren op Le Portrait heel veel aardige mensen ontmoet. Dus als ze er zijn dan kom ik wel even als bezoekend gast langs.Dan kan ik ook nog de onbesliste schaak tweekamp 2011 with Wim afmaken .).
Dus ook dat is een beetje thuiskomen. Ja wat is thuis vraag ik mezelf wel eens af. Ik ben toch eigenlijk een beetje een Europese nomade geworden die zich straks gaat nestelen in Pillac. 

1 opmerking:

Rob en Adrie zei

Beste Joop,
De vraag wat is thuis hebben wij opgelost door onze camper "Varekai"
(het gipsy woord voor,(waar dan ook),te noemen.Zo zijn we eigenlijk altijd tuis.
Bonne route,
Rob en Adrie