Pagina's

zondag 26 februari 2012

IJspegels

In het afgelopen weekend is er behoorlijk sneeuw gevallen. Ik schat dat er SONY DSC                     nu wel zo’n metertje ligt. Dus dat was zondagochtend een lang pad graven van mijn voordeur naar de weg. Tia stond veilig op een afstand toe te kijken hoe ik ploeterde.
Ook hing er een hele lading ijspegels aan de dakgoot. Een mooi schouwspel maar persoonlijk prefereer ik toch het weersklimaat bij Les Cotes. Ik zag op het Franse meteoconsult voor dat gebied zon en temperaturen voor aanstaande maandag tot 16C. Even anders dan hier in Tromsø met temperaturen rondom vriespunt.
Verder een rustig weekend met nog even wat video archiefwerk naar aanleiding van een verzoek van mijn broer Henk. Ik had destijds na het overlijden van mijn moeder in 1993 een videootje gemaakt bestaande uit zwart wit foto’s van haar. Het filmpje was destijd op Video 8 vastgelegd. Gelukkig kon ik na een paar minuten zoeken tussen de videotapes de film vinden. Vervolgens opnieuw bewerkt en nu dan opYoutube. Wie had dat ooit kunnen bedenken dat mijn moeder nog eens op Youtube zou komen?. Het geeft een prachtig beeld van haar leven met de drie jongens. Ook erg mooie klassieke fotos genomen door de fotograaf van mijn moeder met Henk, Wout en mij allemaal met mooi geknipte haren. Ook mijn vader verschijnt op een aantal foto’s. Verder oom Harry, een kostganger zoals men dat noemde. tante Greet en tante Fenny, tante Fokje en oom Fokko zag ik op foto's. Dus eigenlijk wel een uniek familie document nu voor een ieder toegankelijk. En na kan ik eens beter bezien of er een gelijkenis is met Mats. En zo kwam ik dit weekend door en straks nog even mijn favoriet gerecht bereiden. Heerlijke verse kabeljauw. Met dit keer frietjes uit de oven en pure bloemkool geserveerd met een goed glas Vino Verde uit Portugal.

1 opmerking:

Anoniem zei

Die ene foto van Henk en Wout? met die hoedjes in kombi met die pakjes! Echt schetig/vertederend.
Leuke sfeer impressie.
Doei, Marjolijn