Pagina's

vrijdag 23 maart 2012

Bezoek

Afgelopen weekend kon ik even aan Les Cotes een bezoek brengen. Ik ben vanuit Nantes met een huurauto naar Aubeterre sur Dronne gereden om te overnachten in hotel Le Perigord. Zaterdagochtend  langs bij Wim en Tineke voor een bakkie Nespresso en daarna met z’n drieen naar Les Cotes.
Nu kon ik ook zelf aanschouwen het vele electra werk dat Wim heeft gedaan.Verder kon ik nu het houten framewerk al zien voor de studio. Het 2CV raamblijft een pas en meet klus heb ik wel gezien. Maar dat is in goede handen van Wim. Uiteindelijk heb ik besloten om voor gipswanden te gaan die dan weliswaar later gestucadoord moeten worden om naden en schroeven onzichtbaar te maken. UIteraard was het genot om het raam in de studio te zien en al wat weg te dromen hoe het zou zijn om daar straks te zitten. De 2CV die je nu ziet op de foto vanuit het raam is van Wim en Tineke
Ik heb nogmaals kunnen vaststellen dat de wanden in het chalet niet opnieuw geschilderd hoeven te worden. Die zien er goed uit. Het plafond is ook goed geschilderd maar het heeft niet de kleur die ik wil. Het is nu bruin maar moet wit. Gezien het werk dat eerst nodig is in de woon- en slaapkamer denk ik dat het plafond schilderwerk in het chalet pas na de zomer zal plaatsvinden. Een goede sopbeurt metSONY DSC                     spic en span van het chalet is wel nodig. En dan kan het voor de zomer gasten ingericht worden. Er moet nog wel koelkastje in komen.
De slaapkamer moet grondig geschilderd worden. De wanden, het plafond, de deur en het binnen kozijn. De laminaat vloer is slecht onderhouden maar daar gaat vloerbedekking overheen. Dus slaapkamer wordt de eerste klus in de week na de Pasen.
De hal en de woonkamer zijn dan aan de beurt. Ook hier plafond en de SONY DSC                     muren wit. Het plafond is van hout maar het heeft op verschillende plaatsen verschillende kleuren bruin of wat wit. Op de vloer liggen tegels die weliswaar niet mijn kleur zijn. Dat laat ik zo en hoop het met wat kleurige tapijtjes van Ikea een moderne strakke uitstraling te gaan geven. De badkamer moet ook grondig onder handen genomen worden. We hebben het slot van het buitenluik uiteindelijk opengeknipt en vervolgens de ramen opengezet zodat veel frisse lucht naar binnen kan.
Zaterdagavond ben ik met Wim en Tineke uit eten geweest in La Brasiere in St. Romain waar Alain de chef is. Het restaurant is ook daar recent opgeknapt. Heerlijk van een veel gangen menu genoten. Foie gras koud en gebakken als starter. Daarna een heerlijke canard. Uiteraard franse kaas en wijn. Ik denk wel dat dit resto een streek favorietDSC08127 voor mij zal gaan worden tezijnertijd. In de loop van de zondagochtend ben ik vertrokken richting Nantes om aan mijn Franse werkweek te beginnen met vergaderingen in Nantes en daarna in Sete-Palavas. Dus dit was een weekje Frankrijk. En over een kleine vier weken met de camper opnieuw naar Les Cotes om te gaan klussen samen met Marjolijn. Dan zal ook het dak volledig afgewerkt zijn. Er moet nog wat cement aangebracht worden en ook de SONY DSC                     binnenmuur moet nog opgehoogd worden. Maar het vernieuwde hout onder de pannen, merendeel nieuwe dakpannen en water isolatie tuseen hout en dakpannen is een schitterende verbetering van Les Cotes. Ook heeft de aannemer al een kampvuurtje gestookt op het ‘tenniscourt’ om van het afvalhout af te komen. Misschien moet ik die plek maar aanhouden als kampvuurplaats voor de zomergasten.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Opnieuw leuk om de update te lezen. Met de lamellen vloer bedoel je waarschijnlijk laminaat vloer?
Zal voldoende "spic en span" meenemen, zodat we aan de slag kunnen gaan!
Doei, Marjolijn

Anoniem zei

J.B.nog een mens,dat een renovatie aan de behuizing heeft ondergaan,bijna klaar HOERA!Mooi geworden,blij ermee.Bij jou gaat het ook voorspoedig zo te lezen,ik ben dan ook blij voor jou,houdt de vaart erin,groet Neel

Anoniem zei

Dag Joop,
Fijn te lezen dat er al zoveel goed werk is verricht. Dat wordt genieten, mooi (voor)uitzicht.
groeten,
Natasja en Wino