Pagina's

zaterdag 7 april 2012

Vrolijk Pasen

Pasen 2012Gisteren kreeg ik van Wim ook nog een foto met eieren tussen de viooltjes in de tuin van hun huis bij de camping Le Portrait. Waarschijnlijk eieren van hun eigen kippen. Ziet er vrolijk uit.
Het verstoppen van (witte) eieren hier in mijn tuin in Kvaløysletta zou geen zin hebben. De hoeveelheid sneeuw heeft behoorlijke vormen aangenomen. Eieren zouden onvindbaar worden. En ik was ook door mij eieren heen vanochtend. Vandaag was het weer boodschappen dag. Gisterenavond laat zag ik de sneeuwschuivers bezig op de parkeer plaats langs de weg waar ook mijn  huis ligt. Dus vol verwachting ging ik vanmorgen op pad met video camera om het uitgraven van mijn Fiat Doblo op de parkeerplaats vast te leggen voor het nageslacht. En inderdaad mijn Fiat Doble stond op een sneeuw eiland terwijl de rest van de parkeer plaats schoon was. Dit keer was de Doblo aan alle kanten met sneeuw van de schuivers ‘ingesneeuwd’.
Ik moest zelfs eeerst met mijn handen sneeuw weghalen bij een ingangsdeur van de Doblo om de schep uit mijn auto te halen. Iedere Noor in dit gebied heeft een schep in zijn  auto om ten alle tijden sneeuw te kunnen ruimen. Dus die gewoonte heb ik vlot overgenomen. De videoclip geeft een indruk hoe het uitgraven in zijn werk ging.
En beste lezers … dit uitgraaf ritueel doet zich bijna dagelijks voor in de winterperiode aan het begin van de werkdag. Leuke he? Gelukkig kunnen jullie mijn grijns niet zien. Maar naar de toekomst kijkend zal ik helaas Glimlachover moeten gaan op Franse rituelen. Geen straf als ik denk dat het nuttigen van een heerlijke glas goede wijn daartoe Tia windowbehoort. Ik denk dat het uitgraven van mijn Doblo in Frankrijk niet zal voorkomen.
Overigens heeft Tia in de afgelopen week ook een ritueel ontwikkeld. Tia is net als ik een zonne aanbidster. Dus als er ergens in het huis zon is te ontdekken dan zoekt ze het op. Een nieuwe manier is via een stoel die vlakbij het raam staat in de vensterbank te gaan staan om van de zon en uitzicht te genieten. En uiteraard dan onschuldig kijken. Ik weet van niks ….

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Pffft...inderdaad een aardige klus al die sneeuw. Maar je hebt nog het tempo van een jonge god, chapeau!
Mogelijk zitten we volgende week rond deze tijd lekker in de zon met een glaasje wijn.
Goed paasweekend,groet van Spic

miranda zei

Ha die Joop

Ken je ons nog? Bijna een jaar geleden maar zo af en toe volgen we je blog nog omdat we nieuwsgierig blijven naar je avonturen in de Charente en je mooie nieuwe huis. Erg leuk om die ontwikkelingen te lezen!
We houden het bij en wie weet dat van de zomer; als we in de buurt zijn komen we langs/aan!!
Veel poetsplezier volgende week hoor.
heel hartelijk gegroet,
Katinka en Miranda

Joop zei

Hei Katinka en Miranda,
Natuurlijk kan ik me jullie herinneren van de Eriba caravan :) op Chateaux Guiton. Dank voor jullie leuke reactie. Kom gerust langs en vergeet niet een bezoek aan Le Portrait in de buurt. De parel onder de naturisten campings.

Groet,

Joop

Wim en Tineke Ellenbroek zei

Joop, zie kunt zien dat je al heel ervaren bent in het sneeuwruimen..... Maar goed, dat is straks verleden tijd!
Tot volgende week.