Pagina's

vrijdag 29 juni 2012

Een paradijsje

Les Cotes, mijn huis in Pillac wordt een klein paradijsje. Ik heb nu een weekje achter de rug op Les Cotes. Bij aankomst was Gilbert zijn werk aan het afronden met zijn grote schofel. Een nieuwe Drainagedrainage is aangelegd zodat bij langdurige regenval het water in de grond via de drainage loopt. Neem daarbij nog de behandeling die de buitenmuur heeft ondergaan Dakgoot aansluitingmet een 5 cm cement laag. Dat geeft mij de garanbtie dat er geen water meer in mijn woonkamer zal staan bij regen. Verder heeft Gilbert ook de dakgoot afvoer aangesloten op de drainage.
Wim had de videostudio volledig klaar. Die is in één woord supert! Chapeau Wim!
De zaterdag heb ik besteed om wat huihoudelijke aankopen te doen. Een wasmachine voor in het hoofdhuis, een koelkast en Nespresso machine voor in de Bergerie. Ook kwam Patrice langs om de kleine rooie maaimaschine te brengen alsmede de grastrimmer. Uiteraard heb ik de kleine rooie uit kunnen testen. Daarna de grote rooie. Alle drie werktuigen komen prima van pas want het gras staat op sommige lokaties er behoorlijke hoog bij. De zaterdag avond met Wim en Tineke en vier van hun camping gasten naar het St Jean de Feu feest geweest in een plaatselijke uitspanning net buiten St. Severin. Gezellig kneuterig feest met aan eind een groot vuur.
Zondag wat rondgekeuteld op het terrein. Ook Tia heeft het hele terrein besnuffeld en al een aantal favoriete plekjes gevonden om te liggen. Ze vind Tia zwembadhet heerlijk om op de rand van het zwembad te liggen en schuift elke keer iets op als de schaduw verder komt. Tia is een echte zonneaanbidster. Ze slaapt nauwelijks overdag. ’s Avonds ligt ze totaal uitgeblust naast me op de bank in de camper
Wim heeft me de kneepjes van het zwembad onderhoud uitgelegd. Dus af en toe stofzuig ik het zwembad om het nog aanwezige zand op de bodem hier en daar te verwijderen. Verder is het water al op een heerlijk temperatuur van 22-23 °C. Dat mag ook wel want buitentemperaturen gaan deze week richting 30 °C.
Verder wat Ikea spullen gemonteerd. De lattenbodems vergen tot iets meer bedtijd bij de montage dan ik gedacht had. Maar de Bergerie is nu helemaal op orde. Er staat nu ook een luie stoel en de Fon Klements hangen aan de muur. Verder leef ik overdag op de veranda van het huis en maak gebruik van alle faciliteiten in het huis. ’s Avonds trekken Tia en ik ons terug in de knusse camper. Woonkamer batterijen in de camper zijn weer opgeladen. Aleen het warm water tappen in camper lukt nog niet. Aanstaande weekend nemen Herman en Jon Andreas de camper over als hun hoofdverblijf terwijl Gunn Berit en Beate (zus van Gunn Berit) de Bergerie officieel in gebruik nemen. Tia en ik slapen dan in de studio. Dus eerste ‘gasten’ op Les Cotes. 
Ik kan af en toe nog niet goed beseffen dat het allemaal waar is. Zo rustig plek, zo mooi uitzicht, op en top verblijf in Bergerie mogelijk, pracht videostudio, zwembad en straks ook nog een mooie woonkamer en slaapkamer. Gilbert en Claude waren op de koffie om het drainage werk af te rekenen. Ik kreeg van beide een enveloppe met daarin hun met de hand SONY DSC                     geschreven rekening. Als of de tijd stil heeft gestaan. Ook een mooi moment om het klusteam (Gilbert, Claude en Wim) digitaal vast te leggen. Verder gezamenlijk gekeken naar het werk dat Ray, de aannemer van het dak, heeft afgeleverd. Die heeft het laatste gedeelte duidelijk afgeraffeld en verdient op zijn zachts gezegd daarvoor niet de schoonheidsprijs. Dus daar ga ik nog even in de slag.
Ik ben nog verstoken van internet dus ik moet af en toe naar de Spar om de blog op te laden. Dus het kan soms even duren. Aanvraag voor internet in Le Cotes is gedaan maar het kan 10 dagen duren voor het zover is. Frankrijk anno 2012 :).

Geen opmerkingen: