Pagina's

maandag 23 juli 2012

Ik tel ze allemaal

Ook vandaag is het weer heerlijk zonnig weer. Ik verblijf op de veranda in de zon of in de schaduw en af en toe 'klus’ ik wat binnen. Vandaag het  Ikea lampje Knappa in elkaar gezet en opgehangen in mijn slaapkamer. Ook de Expidit kast van Ikea bestemd voor de woonkamer heb ik nu al in elkaar gezet en staat tijdelijk in mijn slaapkamer. Tia volgt me trouw en kijkt toe of ik het goed doe. Ze ligt of zit er boven op met haar snuffert.
SONY DSC                     In de afgelopen vier weken dat ik hier nu ben heb ik de zonnebloemen rondom Les Cotes zien groeien van in de knop tot in volle bloei. Nu zijn sommige zonnebloemen al weer over hun top. Het is overweldigend als je het zonnebloemveld overkijkt. Op de fotocollage zie het veld van links naar rechts.  En van het eerste moment ben ik benieuwd geweest hoeveel zonnebloemen er eigenlijk staan. Dus ProfessorZonnebloem en bobby Zonnebloem heeft besloten om ze te gaan ‘tellen’ met zijn assistent TIa. Ik hoop dat ik rond morgen middag, voordat Natasja en Wino komen, alle zonnebloemen in kaart gebracht te hebben. Ik hoor jullie al denken die heeft teveel in de zon gezeten de laatste dagen of een wijntje op. Ik hoop niet dat ik de tel kwijt raak want moet ik SONY DSC                     weer opnieuw beginnen. Morgen volgt de uitslag van de vraag ‘Hoeveel zonnebloemen staan er op het veld rondom Les Cotes?’.
Over bloemen gesproken de lavendel en het ander vrolijke plantje, die ik van Beate en Gunn Berit gekregen heb, doen het prima. Elke dag een beetje water en het groeit als kool.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

J.B.ik waag en gok!Veld is 50m'lang en 8m'breed.7 zonnebloemen per 4-kante meter=2800 stuks!Succes,Groet vanuit een25-graden warm Nederland,Neel.

Anoniem zei

Nice to know: Het vrolijke plantje is rode zonnehoed ook wel echinacea purpurea genoemd. Het zit in een homeopatisch drankje, dat ik m.n.in de winter drink (verhoogt de weerstand en versnelt herstel na ziekte).
Groet, Marjolijn