Pagina's

woensdag 8 augustus 2012

Bommetje

Wie kent niet de gevleugelde uitspraak ‘Nog zo gezegd geen bommetje’ van Peer Mascini voor de koei met badslippers die in het zwembad sprong als onderdeel van de melkunie reclame. Met een grote sprong vanaf de zijkant van het zwembad in Les Cotes maakte Jan Teske het welbekende bommetje. Het water in het zwembad, inmiddels intensief gereinigd en van hoge waterkwaliteit, bood aan een van de nieuwe bezoekers een koele SONY DSC                     verfrissing. Jan was in zijn Hymer camper samen met Arienne vanuit de Correze naar Les Cotes gekomen. Ook hun vrienden Josje en Jurgen, die ik ook al jaren ken, waren van de partij. En voor Tia was er Donna, de hond van Jan en Arienne, een welkome gast. Voor Donna en Tia was het een nieuw verschijnsel een zwemmer met snorkel in het zwembad zoals wel blijkt uit de foto.
Ik had al gezien dat op de zijkant van de Hymer een statief met videocamera was gemonteerd. Jurgen is sedert enige tijd multi-media video producent (Slateboard) nadat hij zijn succesvolle carriere in de autobranche had afgesloten. En het werd al snel duidelijk dat hij een film aan het maken was over mij nu op Les Cotes. Nieuwe ervaring voor mij. Na velen jaren stond ik nu voor de camera in plaats van er achter. Verder was het heerlijk om bij te praten over zijn bedrijfje en de ontwikkelingen op videogebied. Dus weer een hoop nieuwe tips gekregen en een extra stimulans om straks video weer volop aan te gaan pakken vanuit mijn studio hier in Les Cotes.. Graves
Al snel was het borreltijd. Onder het genot van een hapje en een aantal natjes werden de uurtjes gevuld. En uiteraard gezamenlijk uit eten in ….. driemaal raden .. ja in La Taverne. Ik had tijdig een tafeltje gereserveerd want het is inmiddels hoogseizoen, alhoewel het is relatief rustig. De goede vriendensfeer werd dus voortgezet tijdens het eten waarbij we dit keer een aanbeveling van het huis opvolgden voor een witte wijn. Een heerlijke frisse Graves vanuit Bordeaux gebied. Supert net als de rose die we ervoor dronken. Terug op Les Cotes genoten we nog even van de sterrenhemel om vervolgens welgemutst onder de bekende wol te kruipen. De volgende ochtend bracht Wim nog een bezoek aan Les Cotes om met Jan te praten welke opties er zijn voor het aanbrengen van dubbele beglazing. Ik kreeg weer vele goed adviezen die ik eens rustig ga bekijken. Het is heerlijk dat ik een aantal goede vrienden en uiteraard familie om me heen heb. Een groot goed dat ik zal koesteren. Het kostte dan ook best wel weer moeite om Jan, Arienne, Josje en Jurgen uit te zwaaien toen zij weer vertrokken naar de Correze. Mensen het was fantastisch waarvoor dank. En ik kijk uit naar de film van Jurgen
SONY DSC

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Joop, wij zijn vanmiddag weer goed thuisgekomen na een tweedaagse tussenstop in Parijs. Maandag zijn we in LRC vertrokken. We hebben weer genoten. Ons uitstapje naar La Cote vonden wij geweldig leuk en nogmaals dank voor je enorme gastvrijheid. Wat een plek heb je daar gevonden! De films zijn nu aan het laden en zodra het filmpje van ons bezoek aan jou klaar is laat ik het natuurlijk weten. Vele groeten, ook van Josje. Jurgen