Pagina's

zaterdag 18 augustus 2012

Eén jaar na dato

Het is nu zaterdag 18 Augustus. Een gedenkwaardige dag. Een jaar geleden werd op een terrasje in Verteillac op ongeveer 18 km van hier de aankoop van Les Cotes in Pillac bezegeld met de vorige eigenaar Johan onder het toeziend oog van Wim. Het geheel werd beklonken met een glas helder koel bier. Ik vind dat moment veel belangrijker dan de officiéle overdracht bij de notaris. Er is heel veel gebeurd sinds dat moment. In Champagne zwembadvogelvlucht de officiéle overdracht in November 2011 met daarvoor al het tekenen van Compromis de Vente onder de ‘dynamische’ leiding van de altijd te laat zijnde notaris. Daarna werden de plannen voor aanpassingen in Les Cotes snel en grondig uitgewerkt eerst op papier en daarna uitgevoerd door Wim en met inzetten van extra hulp via het netwerk van Wim. En nu twee maanden op Les Cotes vertoefd om familie, vrienden en kennissen te ontvangen en mee te laten delen in mijn plezier van het mooie stekkie. Dus daar past wel een mooi plaatje bij van champagne aan de rand van het zwembad op Les Cotes.
Overigens is Wim vandaag nog even geweest om de aanpak van de aanleg van het hard houten vlonder rondom zwembad te bespreken. Het was daarbij van belang om te zien hoe het vlonder onder de zwembad rand kan blijven en het water kan afvloeien. Vandaag was ook de vertrekdag van Edgar, Femke en Mats. Ze zijn doorgegaan naar een camping in de Dordogne waar hun een safari tent ter beschikking staat. Hopelijk met veel schaduw want het was vandaag en ik denk ook komende dagen ‘afzien’ vanwege de hoge temperatuur (38°C). De Bergerie waarin ze hier verbleven bood heerlijke verkoeling voor hun vanwege de zeer dikke muren. Dus voor het vertrek nog gauw een 3 generatie foto gemaakt3 generaties Mats, Edgar, JoopOok Tia heeft het hier nog steeds naar haar zin. Ze ligt wel voortdurend in mijn buurt. Dus als ikTia avond bewerkt zwembad inga, gaat ze bij de rand liggen.Ga ik in een luie stoel aan de rand van de veranda zitten dan ligt zij eronder. Kruip ik de hangmat dan hoeps springt zij naast me. Of boven op me afhankelijk van haar springkunst. Is dat nou niet een trouw kameraadje? Dus ook van haar nog een foto die Femke maakte en met een App verder bewerkte.
Ik ken ook sinds vandaag één van de 250 inwoners van Pillac. ‘s Morgens als ik stokbrood ga kopen ben ik al een paar keer een dame met wandelstok tegengekomen. Ze is al wat op leeftijd en loopt in een klassieke Franse schortjurk en maakt dan een wandelingtje in centrum Pillac. Ze zwaait altijd vrolijk. Zo ook deze morgen en ze maakte duidelijk dat ik moest stoppen. Dus even handen geschud en kennis gemaakt. Madam August is haar naam. Ik had helaas niet mijn mobiel bij me. Anders had ik een fotootje gemaakt maar dat komt nog. Zo nu nog de andere 244 inwoners van Pillac de hand schudden. Want ik ken al de burgemeester, zijn enige vrouwelijke ambtenaar, Claude de stucadoor en de twee Petits.

Geen opmerkingen: