Pagina's

donderdag 2 augustus 2012

Fasering

Vandaag is er weer een stapje gezet. Het schilderen van de entree is afgerond en een beetje ingericht als mijn mini-kantoor. Het Ikea SONY DSC                     laptop tafeltje met een rood stoeltje op een Ikea tapijt zorgt nu voor een tijdelijke office plek. Uiteraard wist Tia ook haar plek in deze zoals uit de foto blijkt. Op foto meteen ook een doorkijkje naar mijn slaapkamer. De enige klus die ik nu nog wil doen in deze vakantieperiode is de vloerbedekking leggen in de videostudio. Dat wordt best wel een klus gezien de afmetingen van de vloerbedekking, Ook moet het tapijt gelegd worden om drie steunpilaren. Daarmee is fase 1 af: Les Cotes is een leefbare mooie locatie geworden.
Verder heb ik met Wim de de volgende fases van de aanpassingen doorgenomen. Na vakantieseizoen gaat de zwembad omgeving aangepakt worden. De grote spar gaat gekapt worden want deze neemt zonlicht in de namiddag weg bij het zwembad. Ook het onoogelijke eigen bbq bouwsel gaat gesloopt worden zodat er een mooie zijkant met gras voor in de plaats kan komen. Daarnaast rondom het zwembad een hardhouten vlonder. Fase 3 nog hopelijk gereed voor de winter invalt is het plaatsen van nieuwe ramen met dubbele beglazing op begane grond. Verder een schuifdeur bij de veranda. Verder staan er nog wat kleiner klussen op stapel zoals vervanging boiler Bergerie.
Komende dagen zal ik me ook wat intensiever bezig houden met het zwembad onderhoud. Er is een behoorlijk algen groei ontstaan. Na het inwinnen van diverse adviezen en het lezen erover ga ik over tot een plan van aanpak om het zwembad weer spic en span te laten zijn. Dus als Spic van het duo Spic&Span en Nelemarie over een paar weken hier zijn voor een weekje kunnen ze dobberen in heerlijk helder water en daarbij van een heerlijk helder Heineken biertje genieten.

1 opmerking:

Anoniem zei

...die aktie voor een goed zwembad zullen we (Spic en Neel) zeker waarderen!