Pagina's

maandag 6 augustus 2012

Hondekoekjes en wijn

Destijds klonk al door Sjef van Oekel ‘Zuurkool met vette jus, soep vooraf ja dat is mijn menu! Hondekoekjes en wijn klinkt misschien net zo. En wellicht denken jullie dat ik voor Tia een exclusief Frans hondenrestauarnt heb gevonden waar ze eens lekker uit haar dak kan gaan voor wat betreft het eten. Maar niets is minder waar. Tia kreeg gisteren een grote doos honden biscuits kado tijdens een bezoek van Gerrit en Jolanda. En ik kreeg een heerlijk fles wijn rode wijn uit het Bergerac gebied. Vandaar de blog titel..
Gerrit en Jolanda zonnebloemenGerrit en Jolanda staan op dit moment op de camping Domaine Le Portrait. Zij waren vorig jaar mijn directe buren destijds toen ik Les Cotes kocht. Dus ook zij waren reuze benieuwd hoe ik er nu bij zit. Tia was bijzonder in haar sas met de grote honden koekjes in de vorm van een bot. En na een aantal verorberd te hebben werd het tijd om het volgende hondekoekje te begraven Tia zwarte neusergens op het grondgebied van Les Cotes. Na enig tijd kwam ze terug en het was wel duidelijk (zie foto) wat ze gedaan had. Heerlijk zitten wroeten in de aarde en daarbij het hondekoekjes bot begraven. Wie wat bewaard heeft wat moet ze gedacht hebben. Ik was niet van plan de wijn te begraven. Die zal ik in één van de komende weken op een passelijk wijze laten sneuvelen en misschien zing ik dan Zuurkool met vette jus. Wellicht krijg ik er wel een rooie neus in plaats van de zarte van Tia.

1 opmerking:

Jolanda en Gerrit zei

Hey Joop, leuk je stukje! Heb je zin om morgen (vrijdag) een hapje met ons te gaan eten in Le Coquelicot in St Paul Lizonne? Of ze zuurkool met vette jus hebben betwijfelen we...maar wel soep vooraf en lekkere wijn :-)
Vorig jaar hebben we ook zo heerlijk gegeten hier en we zijn blij dat we het restaurantje dit jaar weer gevonden hebben. Het zit behoorlijk verstopt....

Groetjes, Gerrit en Jolanda