Pagina's

zondag 5 augustus 2012

Monique en John met camper op bezoek

Vrijdag jongstleden kreeg ik een SMS van John en Monique, eigenaren van hotel Augusta in IJmuiden dat ze graag langs wilde komen. Ik  heb de afgelopen jaren tijdens mijn hollandse weekje in hun heerlijke hotel verbleven en genoten van hun voortreffelijke gerechten in het restaurant. Monique, John en het hele vrouwelijke Augusta team gaven mij altijd het gevoel daar zeer welkom te zijn. Het was een zeer aangename verrassing dat ze nu de moeite wilden nemen om Les Cotes aan te doen. Ze waren op doortocht naar de Dordogne. Het is in één woord een hardstikke leuk bezoek geweest. Zaterdag in de na-middag arriveerden ze met hun mooie grote Adria camper die ze konden stallen op het ‘tenniscourt’. Tia sprong al enthousiast om hun heen. Ze was meteen dikke maatjes met John en Monique. Uiteraard gaf ik ze een rondleiding op Les Cotes waarbij Tia ons op de voet volgde.John, joop en tia terrein inspectie
SONY DSC                     Ik kon daarbij trots mijn druiven tonen die al aardig gegroeid zijn. Helaas moet ik een ieder teleurstellen maar een fruitige Chateau Les Cotes SONY DSC                     zit er niet in. Hetzelfde geldt voor de appels. Ik ben thans de trotse bezitter van 1 appel aan de appelboom. Dus ook deze vruchten beleving maar even fotografisch vast gelegd voor jullie.
Maar ik kon wel de heerlijk rosé Clairet  du Chateau des Lisennes met een medaille d’or 2012 serveren aan John en Monique op de veranda. En die smaakte prima en onder gebruik van dat goddelijke druivenvocht werden verhalen uitgewisseld. John en Monique genieten ook van hun reizen in de camper en fietsen veel. Monique weet nu zelfs John op lichtelijk afstand te zetten door haar fiets met electrische hulpje. Ook het Franse leven is wat hun aanspreekt. Gezelligheid kende geen tijd en dus voor we het wisten was het ‘s avonds zeven uur. Tijd om uit eten te gaan bij …… La Taverna in Aubeterre, inmiddels wel een favoriet restaurant geworden voor mij. 
Ook dat diner werd een bijzonder gebeuren voor Monique en John. De huidige eigenaresse van La Taverna, Carmen Hollander is een goede bekende van hun. Carmen heeft jaren lang een top restaurant in Bentveld gerund. En is daarna naar Aubeterre getrokken om een ‘nieuw’ leven te beginnen. Die verandering is recent beschreven in een artikel over haar in het tijdschrift Red van Augustus 2012. Dus het weerzien hier in Aubeterre was wel heel bijzonder.
De volgende ochtend croissants en stokbrood gehaald op de Vespa en konden we aan een uitgebreid ontbijt beginnen. Het geheel werd afgesloten met een foto sessie zodat ook het Augusta thuisfront deze leuke ontmoeting kan bekijken. Uiteraard mocht Tia niet ontbreken op de foto met John en Monique ….SONY DSC                     en ook niet op die van de blogschrijver en Monique. En zo kwam er een eind aan een onverwachts leuk en gewaardeerd bezoek.
SONY DSC

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.je laatste""blogs"nog even doorgelezen,gezellig je bezoek van de Augusta-crew aan Les Cotes,het onverwachte was juist het aardigste!!Hier giet het nu zo erg,de riool-putten kolken,dus niet roeien,maar effe gelegenheid voor andere zaken,o.a.dit epistel.Op de weerkaart ziet jouw regio er droog uit,voor ons komt er beter weer aan.Verder geen nieuws,groet Neel.P.S.ik hoef geen schep-netje meetenemen i.v.m.algengroei?