Pagina's

vrijdag 10 augustus 2012

Rondje kerk

Ik krijg regelmatig vragen over Pillac. Hoe groot is het dorp? Zijn er winkeltjes? Kan je er je brood kopen. Heb je directe buren? Hoe ver woon je van het dorp?
De Franse overheid heeft een wikipedia over alle plaatsen in Frankijk samengesteld met demografische gegevens. Hieruit blijkt dat het aantal inwoners gaandeweg vanaf het jaar 1850 geleidelijk gedaald is van rond 1000 naar de 250 inwoners in 2008. De dichtheid is 13 inwoners per km2 dus laag.Pillac bevolking
Frankrijk ziet kwa geografie complex in elkaar. Pillac ligt in de regio Poitou Charente, Departement Charente, Arrondissement Angouleme en canton Aubeterre sur Dronne. Hallo bent U daar nog :)? De antwoorden op de andere vragen kun je gedeeltelijk in een Vespa filmpje zien opgenomen met video Go-Pro camera van Jon Andreas op mijn helm. Dus geen winkels maar wel een kerk in Pillac. Dus we doen nu even een rondje om de kerk. Aanstaande zondag ga ik wel weer naar de kerk om me zonden te bekennen of misschien ook niet. Misschien maak ik er nog paar de komende dagen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk die road movie (klein rondje tour de France).
Tot volgende week, Marjolijn

Jolanda en Gerrit zei

Leuk met zo`n camera op je helm!
We zien het al helemaal voor ons :-)
Mooi stukje zo over je dorp: Pillac!

Groetjes, Gerrit en Jolanda