Pagina's

vrijdag 14 september 2012

Ik vertrek

Het zijn wat hectische tijden in de afgelopen weken. Het is nu bij velen Ik vertrek logo Tros serie met Les Cotesbekend dat ik per 1 October vertrek bij mijn Noorse werkgever met een op maat gemaakte regeling. En dat vertrek houdt ook meteen dat ik in eerste week van October voordat de winter al mogelijk gaat invallen in Tromsø verhuis naar Les Cotes in Pillac (Frankrijk). Ik heb daar mijn ‘permanente’ uitvalsbasis. Dan eens in de vijf weken naar Nederland om mijn job in Wageningen te doen voor een weekje. De andere vier weken in Les Cotes of en route met de camper.
En als goed nieuws daarbij dat ik mijn huis in Kvaløysletta vandaag heb verkocht. Weliswaar iets onder de taxatie waarde maar ik ben het kwijt en dat stemt tevreden. Dus nu inpakken en met de Fiat Doblo en aanhangwagen in 4-5 dagen naar Nederland-Frankrijk. Verder wat spulletjes van mijn Noorse huis in de locale internet verkoop zetten. Tot slot huis leeg en schoon achterlaten.
Uiteraard roept het vertrek uit Tromsø emoties op. Ik heb een heel mooie negen jaar gehad in Tromsø. Een prachtige functie met veel vrijheid. Ik kijk ook terug op mijn verdienste dat men binnen het instituut meer bewust is geworden om aan EU onderzoeksprojecten te kunnen werken. En ondanks de routine van de laatste jaren was voor mij er steeds de uitdaging. Het daarbijkomende internationaal reizen en buitenlandse collegas ontmoeten heb ik plezierig gevonden. Uiteraard met deTia mountain downside dat je overal en nergens een ‘thuis’ hebt. Ik ben mischien wel een Europese nomade maar met heerlijke faciliteiten om me heen :).
Ook emoties omdat het vertrek uit Tromsø betekent dat ik personen die me na aan het hart liggen niet meer vaak zal zien. Uiteraard zal er email and sms contact blijven. Het was een mooie tijd die me verrijkt heeft. Tia zal de concrete link blijven. Ik streef ernaar dat na enige tijd Tia voor een paar maanden bij mij is en dan weer in Noorwegen etc. De tijd zal leren hoe dat gaat werken. Maar Tia is er klaar voor als je naar de foto kijkt toen ze een bergbeklimming maakte.
Dus op naar de volgende levensfase in Les Cotes, Pillac waar het ook genieten kan zijn van een avond met een volle maan …..volle maan

Geen opmerkingen: