Pagina's

donderdag 20 september 2012

Laatste loodjes

Nu ben ik weer even terug in Kvaløysletta na een aantal hectische dagen in Nederland en daarna twee EU project vergaderingen in Brussels en Oslo. Inmiddels heb ik ook maar eens een to-do en vergiet-niet lijstje gemaakt in verband verhuizing van Noorwegen naar Frankrijk. Komende dagen de Fiat Doblo in gereed brengen en mogelijk de aanhanger. Een aantal spullen (koelkast, ikea bank, stoelen en buro) in de verkoop plaatsen op intranet. Vandaag heb ik verkoopkontrakt getekend. Aanstaande zondag ga ik weer terug naar Nederland vanwege colleges en een promotie in Nantes. Op 30 September ben ik dan weer terug om daarna in eerste week van October de Doblo te verhuizen.

En in Frankrijk is Wim gestaag doorgegaan met een aantal kleine Terras week38aanpassingen in Les Cotes. Maar heeft hij vooral zijn boor laten werken om schroeven in het keiharde hout van de vlonder rondom het zwembad te krijgen. Alle beoogde schroefgaten werden eerst gefreesd (een kuiltje in het hout) en dan alle kopse kanten ingeboord (tegen splijten hout) en pas dan kon de schroef er in. Daarnaast werden extra ondersteunings regels onder de bevestigde planken, omdat bij er bij regels om de 60-70 cm toch nog iets te veel vering was. Als alles meezit is de vlonder voor het weekend af.

De aannemer die het dak heeft vervangenPur heeft eindelijk ook de uitstekende pur wegestoken maar heeft er wel een zooitje van gemaakt. De restanten pur liggen behoorlijk verspreid over het terrein mede door de wind. Dat heeft uiteraard terecht tot ergenis geleid bij Wim die altijd alles picco bello opruimt. Ik zal tezijnertijd nog eens even met de aannemer gaan praten over zijn stijl van werken.

Geen opmerkingen: