Pagina's

zondag 2 september 2012

Weer terug in Kvaløysletta

Ik ben sinds afgelopen woensdag avond weer terug in mijn huis in Kvaløysletta, zo'n 10 km van Tromsø. De vlucht met Tia vanuit Amsterdam via Oslo naar Tromsø is voorbeeldig verlopen. Tia heeft zich perfect gehouden tijdens het wachten en vliegen. Ze wordt een echte globetrotter :). Op Schiphol hadden we wat vertraging door de vondst van Tia schipholWW2 bom bij pier C. Gelukkig had ik ruim tijd voor overstap in Oslo. De afgelopen dagen op Nofima voornamelijk bezig geweest met wat administratieve zaken. Verder nog een leuke ervaring in Skarvens Kulinariske Teater bij het maken van een dinner met mijn collega’s als afscheid voor divisie directeur. Ik heb het maar via een YouTube videootje vastgelegd. Click hier om de video te zien.
Verder heb ik het gras om mijn huis in Kvaløysletta gemaaid want het stond  wel zes kontjes hoog. Het vers gemaaide gras was ook attractief voor Tia die maar bleef snuffelen. Verder mijn September werk- en reisplannen wat concreter ingevuld. Het wordt nog een druk maandje. Maar met zo’n prachtige zomerperiode in Les Cotes heb ik de energie weer opgebouwd om er tegen aan te gaan.
En op Les Cotes is Wim weer gestadig aan de slag gegaan met de verdere renovatie van het zwembad gebied. De stenen BBQ is verder afgebroken. Op bijgaand videootje nog een eerdere sloopfase te zien.
 
De zwembadtrap is inmiddels verplaatst zodat het zwembad cover Boomstronktezijnertijd bijna volledig kan uitrollen. Semat heeft de hard houten planken met nodige geklooi afgeleverd. Verder zijn  alle ‘kunst’- en verlichtingspunten op zwembadterras weggeslepen. Een zwembad alarm is geïnstalleerd, getest en het werkt! Wim is begonnen met levelen en plannen basis voor vlonder; veel onkruidverdelger langs zwembad Terras zichtwerkgedaan. Donderdag was Gilbert met graafspeeltje weer van de partij. Muurtje is nu om en de spar boomstronk met wortels is eruit. Verder is al enig zichtwerk van terras ontstaan. Als ik in begin October op Les Cotes ben zal het wellicht een heel eind of zelfs helemaal klaar zijn. Sjonge sjonge wat maken we sprongen in het Les Cotes paradijsje.

1 opmerking:

Jurgen zei

Hoi Joop, wat een werk. En die Wim gebruikt zijn slaghamer ook als breekijzer! Dubbel zo snel gewerkt. Als het hardhout er straks ligt herken je het zwembad niet meer terug volgens mij. Het wordt zeker prachtig. Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Succes met je drukke maand en tot de volgende blog.

HG Jurgen