Pagina's

zondag 14 oktober 2012

Huisje, boompje …

… beestje. Het beestje Tia ontbreekt nog maar ik raak al aardig gesettled in Herders hondLes Cotes. Gisterenochtend met camper naar de Semat in Villebois Lavalette. Dan doorkruis je altijd een kleine gemeenschap genaamd Servolle. En als altijd lag ook nu weer de herdershond midden op landweg lekker te luieren. Nadat de hond langzaam was opgestaan kon ik het vriendelijke beest passeren. Servolle was in de zomer het dorpje waar alle huizen in hun tuin volop stokrozen hadden staan.Verder waren veel Fransen onderweg op zoek naar eetbare paddestoelen langs de kant van de weg of in het bos. Dat deed me even terug denken aan de cantarellen pluk in de herfst in Tromsø
In Semat even gekeken naar een mooie walk-in Douchedouche cabine met een regendouchkop. Mooi systeem met mooi prijskaartje van bijna 2000 Euro compleet. Niet gedoucht maar toch nat zou ik zeggen. Dus ik ga nog eens in wat andere zaken kijken in Angouleme. De renovatie van de badkamer is de laatste grote klus die ik wil laten doen. Dan is wat mij betreft de renovatie rond van Les Cotes. Naar alle waarschijnlijkheid kan Wim in het voorseizoen van 2013 de badkamer opknappen. Nu gaat hij eerdaags met Tineke voor een aantal maanden naar Nederland om daar te werken. Verder heb ik een gaskachel gekocht om het ook in het woongedeelte wat warm te stoken. Voor de time-Tafel en Expeditbeing verblijf ik zoveel mogelijk in mijn videostudio op eerste etage. De woonkamer moet nog helemaal geschilderd worden. Een klus voor de komende weken. Het is reuze gezellig in de studio. Daar is nu ook de rode Ikea Expedit geplaatst. Ziet er fraai uit. Het is heerlijk toeven vanachter mijn werktafel met open raam naar de kale grond waar afgelopen zomer de zonnebloemen bloeiden. Ik zal eerdaags een videootje maken van hoe ik er bijzit.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.mijn felicitaties en ontboezemingen omtrent eigen haard is goud waard zijn compleet de mist ingegaan.Mis is over,ik ben blij met jou,dat je jouw plekkie onder de zon hebt gevonden!Nu de meeste beslommeringen van verhuizen achter je liggen,moet het gaan gebeuren,leven als god in Frankrijk,maar dat lukt wel!Beste wensen,Neel.