Pagina's

zaterdag 29 december 2012

Ik kan niet in Les Cotes

Gisteren vertrok met camper richting Pillac. Rond 20.00 besloot ik om in Poitiers in een hotel te overnachten. Dus zo gezegd zo gedaan. Heerlijk uitgerust ‘s morgens weer op pad om nog circa 200 km te rijden met camper. Ik had al geconstateerd dat boven de 100 km per uur er een wat irritant klepperend geluid optrad. Ik vermoed dat het lucht is die resoneert aan de zijkant onder de behuizing na de deur aan de buitenkant. Daar ontbreekt nog steeds van de treeplank omhuizing. Ik denk dat ik het maar dichtplak met duck-tape.
deurHelaas kwam ik voor een dichte timmerfabriek deur in St Severin. Ik was van plan om daar de voordeursleutel op te halen van mijn nieuwe ingang op Les Cotes. Ik had mijn komst per email van de week aangekondigd. Helaas pindakaas geen sleutel en alleen een antwoord apparaat waar ik mijn oproep kwijt kon. Dus ik zit voorlopig dit weekend in de camper voor mijn huis op Les Cotes. Overigens ziet de entree er mooi uit. En ik heb de indruk dat de rest van de kozijnen ook prima is. Ik kon al wel zien dat de timmerlui alles netjes opgeruimd hebben.
Het is al altijd weer afwachten hoe je het huis aantreft als je weg ben geweest voor ruim een maand. Ik zag dat het water in zwembad duidelijk hoger stond door regenval. Verder waren er twee dakpannen aan voorkant eraf gewaaid. Het waren eind dakpannen. Dus ik zal Ray de dakhersteller even daarop wijzen om het snel te herstellen. muisVerder stond een raam open in de slaapkamer van de Bergerie. Kennelijk niet goed afgesloten en open gewaaid Gelukkig was alles verder intakt.
Ik heb de camper vlak voor de voorkant van het huis geparkeerd zodat ik ook nog toegang heb tot wifi. Dus gelegenheid om te bloggen. Verder camper ingericht voor mijn verblijf. Het ziet er knus uit en ik heb gezelschap van de campermuis die alles vanaf boven bekijkt. Die hangt daar al jaren en is mijn trouwste campermaat. Inmiddels de Philppe Starck toy stoelen op veranda gezet. Ook is  de houtzaag bok nu aangekomen. Aanvankelijk te groot om het huis van Joosje, die de bok gemaakt heeft, te verlaten. Maar na verwijderen van de kamerdeur kon de houtzaag bok het huis uit en slim de camper in voor vervoer naar Frankrijk. De zaagbok is volledig gelijmd. Er is geen schroef aan te pas gekomen en hij staat nu in de hangkar te wachten op de houtzager.bok

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi die ramen zo! En qua kleur ook, inderdaad misschien zo laten?

Fijn verblijf daar en hou ons maar aangesloten via je blog, dat is leuk.

Salut, Marjolijn

Anoniem zei

Fijn dat de entree er goed uitziet. Hopelijk heb je snel de sleutel.
Groeten, Natasja en Wino