Pagina's

maandag 24 december 2012

Relaxen en nieuwe plannen

De Kerst en Oud-Nieuw periode is altijd weer een geschikt moment voor Tia en Heddaiedereen kalm aan te doen en wat te reflecteren op wat er was in 2012 en vooruit te kijken naar 2013. Iedereen doet dat op zijn eigen manier in verschillende settings. Gunn Berit in Tromsø geniet van haar vrije dagen terwijl Hedda over is gekomen vanuit Canada waar ze nu tijdelijk studeert. Uiteraard is Herman ook van de partij. En voor Tia is het extra genieten omdat Hedda er is. Dat blijkt ook wel uit de foto waar Tia lekker weggedoken ligt op de schoot van Hedda.
Marjolijn en Nelemarie gaan eerste Kerstdag bij Jan en Arienne in Boskoop op bezoek. Dat wordt vast heerlijk smullen want Arienne gaat voor een Indonesische maaltijd zorgen. Als ik er aan denk wat er geserveerd gaat worden loopt het bekende water in mijn mond. Keba is voor een aantal Mats boodschappenmaanden in Senegal en Marjolijn gaat in Februari 2013 ook voor een paar weken daarheen.
De kids hebben Kerstfeest thuis of met vrienden. Mats ging van de week nog op pad om boodschappen te doen. Een fotootje mocht daarbij niet ontbreken. Met das en muts was hij gewapend tegen de kou op de fiets. Droppie toch?!
Ik ben me wat aan het voorbereiden op de terugreis naar doosjePillac. Afgelopen dagen heb ik me prima vermaakt en nieuwe mensen ontmoet. En dat zet ik nog even voort met de Kerst. Inmiddels heb ik een leuke manier (origami) gezien om kleine doosjes te vouwen waarbij het resultaat verrassend kan zijn. Vooral als je bijvoorbeeld covers of fotos uit tijdschriften neem. Het is zoals iemand dat noemde een tweede bestemming aan papier geven. Op de foto zie je SONY DSC                     een doosje gemaakt van twee fotos van het Mona toetje van het CDA. Mona Keijzer gaf overigens een nietszeggend interview in HP de Tijd.
Ik zag overigens in dezelfde HP-de Tijd een leuke spotprent van Kamagurka. Normaliter vind ik zijn prents niet zo spectaculair. Maar deze vond ik wel heel erg geslaagd. Even dubbel klikken om te zien op groter formaat. Het gaf mij ook inspiratie om er mijn eigen ‘spotprent’ van te maken als afsluiting van 2012. Die zie je hieronder staan.
SONY DSC
Een eerste video plan voor 2013 is in de steigers gezet. Wim en Tineke hebben in een leuk artikel over Le Portrait in de laatste uitgave van het naturisten blad UIT reeds de aankondiging gedaan dat er een videocursus in het seizoen 2013 zal worden gegeven. Jurgen en ik zullen zorgdragen voor inhoud. Een eerste opzetje is besproken. Naast wat praktische tips zullen de cursisten als opdracht krijgen een kort filmpje te maken. Na monteren gaan we het eindresultaat vertonen op de camping.We mikken op maximaal 10 cursisten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Zo zwerver,op zoek naar een adres om je goede kerstdagen en een voorspoedig 2013 te wensen {bij deze}ssstuitte ik op vervolg-werkzaamheden,gezellig je blog te lezen,ik liep achter.Mats is een hartebrekertje,trouwens Senior doet het op zijn manier ook toch ?Heb het goed!!Groet,Nelemarie.