Pagina's

dinsdag 22 januari 2013

Behaaglijk warm

Extra kachel
De tweede gaskachel, die ik gisteren aangeschaft heb, maakt het nu behaaglijk warm in de woonkamer. Verder zijn alle verhuisdozen naar de zolder ruimte verplaatst. Vervolgens kon ik het tapijt restant uitrollen. Ik heb nu kamerbreed tapijt liggen. Dus het is nu allemaal veel knusser. Verder Mats in sneeuwverwarm ik het badkamer gedeelte met een electrische radiator. Nu geen geril meer na douchen. Maar behaaglijk afdrogen. Ik ben wel grootafnemer geworden van butaan maar comfort telt. In Nederland was er sprake van de nodige sneeuw. De jongste Luten telg Mats ervaarde Mats remote controldaardoor ook voor het eerst in zijn leven wat sneeuw is. Nou ja, hij zat heerlijk ingepakt wat onwennig in de sneeuw. En dacht wat moet ik daar nou mee. Het is toch een geweldig droppie als je hem zo ziet. Prachtig manneke. Ze zeggen dat ie lijkt op ……. (driemaal raden). Eenmaal na zijn sneeuw uitje ging hij binnen behaaglijk verder met zijn favoriete speeltjes. De remote control. Hij kEendan zelfs twee remote controls tegelijk hanteren maar wel met zijn muts op. Ook was er vandaag nog een nieuwtje uit het dierenrijk. Ik kreeg een foto van Joosje. Zij was tijdens een wandeling aangeklampt door een jonge mevrouw eend die hulp nodig had vanwege een vleugel mankement. Het beestje was wat verzwakt. Maar na in een wasmand als warme nestje gezet te zijn en gevoederd met brood en water knapt ze al weer wat op. Ze zit er behaaglijk bij en zal waarschijnlijk spoedig weer terug kunnen naar de natuur.

Geen opmerkingen: