Pagina's

vrijdag 4 januari 2013

お茶会ミャンマーから日本の伝統文化の勉強に

Uit de titel zou je misschien afleiden dat ik aan de halucinerende paddo’s ben geweest. Niet dus. Maar het is de vrije vertaling in Japans van ‘Pillac Thee Ceremonie’. Vandaag vond ik bij het weer wat uitpakken van de verhuisspullen een schattig theepotje dat ik van Marjolijn heb gekregenTheepot. Het bestaat uit het potje met daaronder een brede theekop. Het geheel is fleurig en voorzien van mevrouw schaap prent. Doet een beetje denken aan Shaun the sheep van de animatie makers van Wallace en Grommit. Verder heb ik nu ook mijn kleine bijzet tafel neergezet in de video studio. Dit tafeltje bestaat uit een los rood dienblad en een metalen onderstel. Gecombineerd een bijzettafeltje. Ik heb dat enige maanden geleden bij Mobach in Utrecht gekocht. Al jarenlang mijn favoriete design winkel tegenover het  gemeentehuis in Utrecht. Het theepotje en bijzet tafeltje inspireerde me tot een videootje over een lekker bakkie slurp. Want thee blijft heerlijk al dan niet ceremonieel bereid.
 

1 opmerking:

Anoniem zei

Neel en ik zaten achter de computer te pielen, want het lukte nog niet zo met de foto's. Na jouw thee ceremonie als inspiratie ook maar een bakkie gedaan en nu weer vol goede moed verder.

Salut, Neel en Marjolijn