Pagina's

woensdag 27 februari 2013

Ingezegend

Vandaag was het dan zover om een eerste proefrit met e-bike in het Pillac landschap te maken. De zon scheen en het was fris voorjaars koud. Met Fiets ingezegend2volle accu op pad om met de trap ondersteuning zoevend via Bernou richting Pillac te fietsen. In begin veel dalen waarbij het behoorlijk hard ging. Ondersteuning schakelt uit boven de 25 km per uur. Ik realiseerde me wel dat ik ook een fietshelm nodig heb. Eenmaal buiten dorp ging het in een vals plat behoorlijk omhoog. Uiteraard terug in de lichtere versnelling maar het lukte me met de nodige inspanning en de ondersteuning de klim te maken. Vervolgens op de terugweg heeft mijn buurman J.C mijn fiets bekeken vanuit zijn hoge positie en ingezegend. Met een voldaan gevoel heb ik de Kapstokproefrit afgesloten. Nu kijken om elke dag een fiettochtje te doen en zo weer wat fietsconditie op te bouwen. Nooit weg in deze tijden.
Ook heb ik vanochtend mijn nieuwe kapstok in de entree opgehangen en in gebruik genomen. De zilverkleurig buitenkant en het inwendige rood van de kapstok passen fraai bij mijn huistijl. Mooie afronding van de binnenkomst zeker als straks ook de deuren weer in een zeer zacht geelachtig kleurtje zijn geschilderd. Ik wil die kleur ook laten terugkomen in de balken van de entree, woonkamer en keuken. De kapstok voor de bergerie ga ik een dezer dagen ophangen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Joop, zag op je bloglink dat de temperaturen in Pillac al naar lenteniveau gaan stijgen. Genieten dus op je e-bike!
Groeten, Natasja