Pagina's

maandag 4 februari 2013

Knippen

Kennen jullie dat gevoel ook wanneer je bij de kapper geweest ben om er Boom voor snoeieneens flink de schaar in te laten zetten. Niet dat ik dat gedaan heb maar wel is mijn appelboom voor de veranda geknipt. Ik had in nog wat verloren aantekeningen staan dat Tineke mij adviseerde om de boom te snoeien in Januari. En vooral de dwarsverbanden eruit en in het midden open te maken. Nou dat advies is opgevolgd zoals uit de tweeBoom na snoeien fotos mag blijken . Een boom voor kappersbezoek en dezelfde boom erna. Ik hoop maar dat dit is wat Tineke bedoelde. De boomkapster Joosje heeft behoorlijk haar best gedaan. Ook heeft zij nog de nodige takken van de vijgenboom bij het toegangshek verwijderd. Nu kan mijn camper er makkelijker in en uit. Al dit gezaag leidde tot een doos vol takken. Deze takke opbrengst staat nu in de hangar om een een jaartje te drogen. Om dan hTakken opbrengstopelijk als aanmaakhout in de openhaard gebruikt te gaan worden.
Ik heb daarom ook maar de startfoto op mijn blog geupdate met het huis en veranda na de snoei partij. Kunnen jullie meteen een actueel beeld krijgen hoe het er nu uitziet met de nieuwe kozijnen in Februari 2013. Verder gisteren met de camper terug gereden naar Nederland. Het was opvallend hoe groen het hier en daar in Frankrijk al is. Na bijna 12 uur werd de Nederlandse grens bereikt. De komende weken allerlei aktiviteiten gepland. Film- en musea bezoek, met de camper erop uit, familie en vrienden bezoeken, nog wat video werk en nog een staartje werk. Dus een prima mengsel wat het leven zo mooi maakt.

1 opmerking:

Wim en Tineke Ellenbroek zei

Ziet er goed uit, lekker luchtig en los van elkaar. In de zomer waarschijnlijk grotere appels, niet zo veel maar dat komt volgend jaar wel weer.
gr. Tineke en Wim