Pagina's

dinsdag 26 februari 2013

Koude douche

Toen ik gisteren na een rit van bijna twaalf uur met de camper vanuit Nederland weer de oprit van Les Cotes opreed brandde het licht al vrolijk in het huis. De tijdschakelaar had zijn best gedaan de afgelopen ruime 2.5 week dat ik er niet was. Bij het betreden van de veranda hoorde ik al een vrolijk gekletter van de …. buiten douche. De douchekop boven het badkamer raam die normaliter aangaat via een drukknop stond volop water te spuiten. Hoe lang al vroeg ik me af. God moge het weten. In ieder geval bij het weggaan destijds was de douche uit. Ik kreeg de douche nu alleen uit door de hoofdkraan op het terras dicht te doen.
Verder was het binnen koud. Dus gaskachels aan. Vanochtend was de fietstemperatuur in de woonkamer door de gaskachels al weer lekker opgelopen. En daarna weer het houtvuur aan.
Terwijl ik vanochtend in de videostudio wat emailwerk deed hoorde ik gerommel op het dak. En voorwaar daar was Ray bezig om de twee afvallige dakpannen weer op het dak te leggen. Nog even een vluchtige praatje en hij was weer vertrokken.
Tijd voor mij om wat spullen uit de camper te halen. Zo ook mijn mooie Rayleigh e-bike. Nu staat de accu op te laden. Daarna is de e-bike gereed voor gebruik. Komt goed uit want ik zie dat de temperaturen naar boven de 10C gaan in Pillac en met ook wat zon. Het voelt goed om met veel rijke ervaringen vanuit Nederland weer op mijn stekkie hier in Pillac te zijn. En over een kleine twee weken komt Joosje al weer langs hier op Les Cotes.

1 opmerking:

Wim en Tineke Ellenbroek zei

Wel, goede berichten allemaal Joop.
Tot volgende week.
Gr. T&W