Pagina's

zondag 17 februari 2013

Mistig

Het was gisteren in Petten mistig vanuit zee wat wel paste bij mijn stemming.. Nadat ik de camper op de ruime parkeerplaats in duinen bij Buitenaards voertuigKorfwater had geplaatst heb ik eerst de garage opnieuw ingericht. Nu is er plek om aanstaande donderdag mijn e-bike er in te zetten. Ofschoon ik niet weet of de hoogte fiets geschikt is om door deuropening te gaan. In noodgeval gaat e-bike achterop de drager voor de scooter.
Daarna heb ik wat korte film opnamen gemaakt van de Hondsbossche zeewering. Het was met die zeemist een fraai sfeer beeld. Verder stond een wat buitenaards voertuig van Rijks Waterstaat op de weg langs de wering.
Het blijft heerlijk om in de kop van Noord Holland en de Zijpe te zijn. Een omgeving waar ik heel wat  voetstappen heb liggen. In die tachtiger jaren aktief als linkse rebel in de gemeente politiek. Verder wonend in de polder waar de kinderen opgroeiden in een landelijke omgeving. Nu woont Edgar, Femke en Mats nog steeds in die omgeving. Dus logisch ook een bezoekje aan hun. Wino en Natasja kwamen ook langs. Mats kreeg een mooie Fischer boerderij van Natasja en Wino. En het kleine manneke had al weer ras door wat je er allemaal mee kon doen en hoe het geluid werkte. Mats had verder nog een leuke aktiviteit. Dozen schuiver. Hij schoof staand achter de Fischer doos in een rap tempo door de kamer. Verder kookt hij mee toen Femke in de keuken bezig was met het eten maken. En uiteraard eet Mats zelf met lepel ….. en handen. Hulp van zijn vader wordt soms niet op prijs gesteld. Heerlijk eigenwijs dus en het was weer genieten om hem te zien. De spinazie met ei ging er in als kool. En zo was er weer veel zon in plaats van mist.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.toen de mist om je hoofd wat was ppgetrokken,,heb je de Hondsbossche-zee-wering wel geinspecteerd op veiligheid bij die dreigende hogere waterstand van de Noordzee?In Alphen aan den Rijn is het alom baggeren geblazen.het Kanaal is klaar[troebel water]De Rijn zijn "ze"druk bezig,ook met de schoeiingen te verhogen.Ook is de baggerlucht nog niet uit het dorp verdwenen en loopt de blub over de fietspaden.Maar het vandaag mooi weer!Leuk,die kleine Poppey bezig te zien,puur genieten.Groetjes,Neel.