Pagina's

vrijdag 29 maart 2013

Pasen 2013

Voor Tia is in Tromsø de paas vakantie ook aangebroken. Nu ligt ze heerlijk Tia sofaopgerold in haar deken op de bank bij Gunn Berit terwijl het buiten sneeuwt en sneeuwt heb ik begrepen. Hier in Nederland is het mooi maar vooral koud weer. Ik zag vanmorgen ook nog minimale sneeuwvlokjes dwarrelen. Ik gebruik deze dagen om wat zaken verder af te handelen. Zo is het altijd weer dikke pret met het invullen van het inkomsten belasting formulier. Ik heb het gevoel dat het in Nederland toch allemaal wel heel complex is. Als je de lange waslijst ziet met vragen waarop je antwoord moet geven. Gelukkig zijn tegenwoordig al wat zaken ingevuld mits je een DigiD hebt. Maar ik heb het weer geklaard voor 1 April.
Gopro JoopInmiddels is mijn GoPro Hero 3 camera aangekomen. Verder heb ik een flitsend opbergtasje voor camera en accesoires aangeschaft. Het is een kek cameraatje waarbij ik het instellen van de condities wel wat omslachtig vind gaan. Verder is de tekst op het kleine schermpje niet makkelijk leesbaar. Althans niet voor de ogen van mij. Maar je kunt wel video filmpjes tot 60 beelden per seconde in wide-angle schieten. Dus weergave in slow motion wordt dan bij montage wel erg mooi. De GoPro wordt vooral door skiers, snowboarders, surfers etc gebruikt. Niet dat ik die sporten gaan doen met mijn zwakke knieen. Maar de camera kan ook op een helm of scooter gemonteerd worden. En die heb ik wel. Dus op die manier kunnen aktiefilms gemaakt worden in het Pillac landschap. Dus nu in test fase in Nederland en later in de praktijk in Frankrijk. 

Geen opmerkingen: