Pagina's

vrijdag 15 maart 2013

Tuin en keuken

Afgelopen week is de temperatuur wat gedaald in Pillac en was het joop stoelregelmatig bewolkt. Weer om binnen te zitten bij de open haard. Verder gisteren met de camper naar Bordeaux voor een bezoekje aan Ikea. De Tom Tom koos voor de nodige binnen routes hetgeen dit keer prima was. De Ikea in Bordeaux is vorig jaar geheel gerenoveerd. En zoals altijd een genot om te winkelen ofschoon de achtergrond muziek wat irritant was. Bij binnenkomst viel al meteen een leuke set kleurrijke kunstof stoelen tuinvrouwop kwa design. Voor de prijs van nog geen 30 euro per stoel kan ik zo iets niet laten staan. En nu staan de stoeltjes al te pronken op de veranda in de zonneschijn van vandaag. Tezamen met een handig tafeltje waarvan het blad ook dienblad is. Dus koffie en gebak paste er uitstekend op voor Joosje, die op bezoek is en voor mij. Dankzij haar heb ik nu ook wat kleurrijke potten met kruiden staan die ik in de keuken kan gebruiken. Verder zijn de nodige nieuwe plantjes en aarde gekocht die rondom de bergerie in de grond komen te groentekarstaan. Ook graszaad en zaad voor een wildbloem tuin tussen struiken en zwembad is aangeschaft. Het was een hele kruiwagen vol met tuinspullen. Ik ben nu in het bezit van een leuk groente karretje van Ikea voor in de keuken. Het is een feestelijk gezicht de kleuren van de sinaasappelen, de rode aardappelen en de jong verse artichokken. Om de keuken nog een extra dimensie te geven heb ik ook een mooie moderne inbouw oven aangeschaft waar lekker schotel gerechten gemaakt kunnen worden. Ook met de mogelijkheid om een een kip ronddraaiend te grillen. De oven komt in twee aanrecht kasten met laden als uitbreiding van de bestaande keuken. Het boven blad is van hout gemaakt. Het wordt  een ideale plek voor het maken van deeg gerechten. Dus morgen  verder met in elkaar zetten van dit keuken gedeelte en dan kan het gebruikt worden.

Geen opmerkingen: