Pagina's

maandag 4 maart 2013

Warm en koud

zonsopkomstVanochtend zat ik om 07.15 al op mijn veranda om de zonsopgang bewust mee te maken. In doeken gewikkeld net als bij dat kindeke lag ik niet in een kribbe maar zat ik in mijn stoel.
En om 07.32 verscheen een klein rond dopje boven de horizon. De zon ging voor mijn gevoel in een razend tempo omhoog. Hgasfles 1et werd een zonnige warme (16C) dag maar wel met de  nodige wind.
Binnen in Les Cotes brandde de open haard en moest ik op zoek naar andere gasflessen. Het gebruikte type is gasfles 2te zwaar als de fles vol is en het merk is niet zo goed te verkrijgen. Een bezoek aan Wim en Tineke om hun koffers en matras af te leveren gaf me inzicht in andere gasfles 3typen. Het tweede type heeft al een makkelijker aansluiting maar het derde type is veel lichter omdat de fles van kunststof is en heeft ook een handige koppeling. Dus daar heb ik er nu twee van Tia in sneeuwgekocht.
Hier in Pillac zon en in Tromsø nog sneeuw. Voldoende om voor Tia met Herman en Gunn Berit een skitoer in de bergen te maken. Ze was er lekker warm op gekleed en kon het best vinden met Herman in de sneeuw. Ze vind het altijd reuze fijn om door de sneeuw te rennen. Eenmaal thuis bij Gunn Berit gaat ze uitgeblust voor de haard een paar uur onder zeil.
Maar terug naar Pillac. Ik vind buiten al weer wat madeliefjes, paardebloemen en andere kleine blauw bloempjes. Dus voorjaar gaat aanbreken. En binnen is het al voorjaar met de mooie bonte tulpen uitgegroeid in de vaas. En nu zingen we allemaal als de lente komt dan stuur ik jou tulpen uit Amsterdam. Kennen jullie dit lied nog? Klik op  Herman Emmink de zanger om de topper uit 1957 nog eens te horen!
Tulpen in vaas

Geen opmerkingen: