Pagina's

zaterdag 13 april 2013

Het kan nog witter

Waren we gisteren al enthousiast hoe wit het geworden was. Maar vandaag bleek  dat de oorspronkelijke kleur bruin van het plafond en balken er hier en daar nog weer doorkwam. Frans had al geadviseerd om met zogenaamde isolatie verf aan de gang te gaan. Maar ja, waar haal je dat zo vandaan? De chef van de Briconautes in Montmoreau waar ik bijna dagelijks kom begreep wat ik bedoelde. En zo ging ik met een 10 liter bus ‘monocouche (=enkel laag)’ verf onder de arm de winkel weer uit. SlepenNiet wetend dat ik aan eind middag weer op de stoep zou staan bij Briconautes. Nu niet voor verf maar voor een kabel om de Toro grote maaier vlot te trekken met mijn Fiat Doblo. De maaier was aan de rand van mijn terrein  met een voorwiel weggezakt in de klei grond en stond daar maar te staan. Maar met een terplekke gemaakte kabel bij Briconautes (applaus voor de service) kregen Frans en ik de Toro weer vlot. Die Toro is best wel een mooie maaier maar je moet echt alles goed doorLigstoelen hebben hoe het werkt.
In de uren tussen de twee bezoeken aan Bricronautes heb ik een gedeelte van mijn tuinmeubilair uitgepakt. En zelfs op een van de ligstoelen gelegen in de warme zon. Heerlijk. Daar doen we het toch allemaal voor. Ook de stoelen voor bij de tafel op de veranda zijn een Stoelen buitenplezier voor het oog. Feestelijke kleuren. Dat kwam ook goed want Natasja is vandaag jarig. Ze heeft bezoek van Femke, Edgar en Mats. Mats zat vrolijk aan de tafel mee te gourmetten. Het is net zo’n lekkerbek als …. Helaas ik kon er niet bij zijn maar we gaan de verjaardag hier op Les Cotes nog eens Meloenoverdoen als Wino. Natasja, Edgar, Femke en Mats met Hemelvaart in Pillac zijn. Van harte Natasja!
Vanochtend bij het boodschappen doen viel me de volgende reclame op in Super U. De Fransen zijn nogal erg gesteld op het vermelden dat het om Franse producten gaat of om hun streekproducten. Dat leidt tot de komische situatie dat deze meloenen aangekondigd worden als zijnde afkomstig uit de streek Charente terwijl er dan ook bij staat ‘origine Maroc’. Heerlijk die eerlijkheid denk ik dan maar. In ieder geval beter dan paardevlees te stoppen in producten en dat niet te vermelden. De Nederlandse slachter die er bij betrokken zei doodvrolijk: misschien heb ik 1 paard verwerkt. Het blijken er inmiddels al 1000 te zijn volgens de autoriteiten. Dan maar liever een meloen Charentais-Maroc.

1 opmerking:

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met Natasja.
Hartelijke groet, Keba en Marjolijn