Pagina's

woensdag 24 april 2013

Instructies

Vanmiddag is Joosje weer vertrokken met de TGVTGV van Angouleme naar Parijs en dan door met de Thalys naar Rotterdam en tenslotte nog een stoptrein naar Gouda. Een zeer snelle en comfortabele manier van reizen waar je met de auto niet tegen aan kan rijden. In de zomer is het ook mogelijk relatief goedkoop te vliegen van Rotterdam naar Bergerac mits je tijdig boekt.
Vanochtend heb ik nog vier instructie filmpjes met mijn iPhone opgenomen waarin Joosje me vertelde hoe ik de vele kleurrijke plantjes in de tuinZaaien rondom de Bergerie moet onderhouden. Op die manier kan voorkomen dat ik als tuin barbaar iets voor onkruid aanzie en wegmaai :). Gisteren was ook de bekroning op haar werk. Na heel veel spitten van de grond en het verwijderen van het gras tussen zwembad en struikjes voorzijde huis kon het inzaaien van de metselenwildtuin bloemen plaatsvinden. Volgens de informatie op het doosje zitten er 29 soorten wilde bloeiende bloemen in die al binnen een paar weken boven de grond moeten zijn. Ik ben benieuwd. Ik ga ze tezijnertijd als ze boven de grond komen allemaal tellen. Verder heeft Joosje ook nog metselwerk verricht. Een aantal keien zijn gemetseld zodat er nu een natuurlijke afscheiding autois van het trapje en tuin. Het is echt heel mooi geworden en een verrijking van Les Cotes. Toen deze klus gedaan was hebben we nog heerlijk genoten van de warme avondzon aan de voorkant van het huis. Je kunt in feite op Les Cotes de hele dag de zon op je lijf voelen. Enige voorwaarde is het ontbreken van wolken. Toen ik ‘s morgens bij de bakker in St. Severin het knapperige ‘pain complet’ haalde viel mij oog op een schitterende Austin uit vervlogen tijden. Nou ja vervlogen de auto leek wel nieuw zo mooi glimmend zag het karretje eruit. Jammer dat ze dat soort auto’s niet meer maken.

Geen opmerkingen: