Pagina's

zondag 28 april 2013

Klussen

Vanaf afgelopen donderdag heb ik allerlei soorten klusjes gedaan. Op donderdagochtend nam ik via de post mijn officiele Franse kentekenbewijs (certificat d'immatriculation) van mijn camper in ontvangst. De hele invoer is eigenlijk zeer vlot verlopen. Ik had van anderen verschillende verhalen gehoord dat het zeer lang kon duren. Niets van dat alles bleek in mijn geval waar te zijn. Inmiddels heb ik een offerte aanvraag gedaan voor een Franse verzekering. Ik moet nu nog de Noorse kentekenplaten terugzenden en nieuwe Franse erop. Dus deze klus is vrijwel geklaard.
Het bezoek aan Merlin-Leroy, een soort super Gamma was ook een aardig klus. Met advies van Wim&Tineke heb ik al mijn bestellingen gedaan voor de Brasseriebadkamer renovatie. Over een paar weken wordt alles afgeleverd zoals de regen- en normale douche, de glaswand voor de douche, nieuwe tegels, een badkamer kamerkastje met spiegel en moderne wasbak, een afzuiger, een afvoergoot, verwarmingsrek etc. Maar een klantenkaart aangeschaft want dat leverde meteen 5% korting op en dat loonde dit keer. Na deze klus mezelf getrakteerd op een eetklusje in de Brasserie de la Place op het pleintje in Aubeterre. De vorige pachters van de Tapazerria zijn nu de eigenaar van dit pand. Het geheel is meteen stijlvol grijs Joop kappergeschilderd en het was goed toeven in de avondwarmte. Op vrijdag aan het eind van de middag een aperitief gedronken ter gelegenheid van 5 jarig jublileum van de camping Le Portrait van Wim & Tineke. Meteen weer wat nieuwe Fransen en Engelsen leren kennen. Helaas het weer liet het wat afweten maar dat drukte de pret niet. Naast de lekkere hapjes Spiegelwerden de gasten ook getrakteerd op een rondleiding. Zaterdag een kappers klusje. Mijn wapperende grijze lokken waren nu wat erg lang geworden. Een bezoek aan de kapper in het winkelcentrum van LeClerq zorgde er voor dat ik weer behoorlijk gekortwiet door het leven kan gaan. Daarna ook wat klussen op Les Cotes. De spiegel hangt nu in de hal. Verder heb ik de Expedit Ikea kast afgemaakt en zijn er nu ook vier laden blokjes aanwezig. Dus weer wat opbergruimte gemaakt. Daardoor komen ook de leuke vazen in allerlei maten, die ik van Joosje heb gekregen, mooi tot hun recht. Kastje Verder zie je op de foto een rood pakje in de kast staan. Dat is een kadootje voor Mats als hij op Les Cotes over ruim twee weken komt. Dus ik moet ook weer snel aan de slag met het schoonmaken van het zwembad voordat de ‘gasten’. En vandaag was de boer van het land rondom Les Cotes met een forse klus bezig. Inzaaien van het land. Dus over een aantal weken zullen de mais stengels wel boven het land gaan verschijnen.

2 opmerkingen:

Tin2 zei

Mats zegt : auto? (Uitgesproken als 'oohtoo')

Theo zei

Heel herkenbaar om dit te lezen