Pagina's

donderdag 23 mei 2013

De drie mannen

In Reykjavik is een vis restaurant genaamd ‘De drie regenjassen (3 frakkar)’. Ik heb daar een aantal keren heerlijk vis gegeten. Een restaurant Logo 3 raincaotsdat ook ooit is bezocht door Jamie Oliver. Uiteraard kwam hij daar op mijn advies :). Ik moest gisteren aan dat restaurant denken vanwege hun logo. Niet omdat we nu volop wel 3 regenjassen kunnen gebruiken om van het ‘zomerse’ weer te genieten in Nederland. Maar vanwege het schilderij dat ik gisteren gekocht heb met als titel ’De drie mannen’. Het is werk van Jaap Jaap Horstink uit 1988 dat ik zag op een foto3 mannen tijdens mijn bezoek aan zijn atelier enige maanden geleden. Nu gisteren was het doek te voorschijn gehaald en kon ik het in volle omvang zien. Het doek, geschilderd met acrylverf op speciaal papier, moet nog wat ‘restauratie’ werk ondergaan en mogelijk op linnen doek aangebracht worden. Maar ik vind het erg indrukwekkend. En het doek zal uitstekend tot zijn recht komen op een van de muren in de woonkamer in Pillac. Ik heb tijdens dit bezoek de beeldjes van Jaap Jaap waarover ik eerder in mijn blog schreef opgehaald. Die gaan nu mee naar Pillac als tussenstop op mijn aanstaande cMats Edgar Gildstraatampertour met Joosje door Portugal.
Afgelopen Pinksterweekend is Mats met zijn ouders op stap geweest in Utrecht. Hij genoot van het wandelen en spelen in de speeltuin. Ook heeft hij de Utrechtste wijk Wittevrouwen bezocht. Een wijk waar ik als kind ben opgegroeid. Grappig is het dan om een foto te krijgen met Edgar en Mats voor mijn ouderlijk huis in de Gildstraat 56. Gelukkig is de uiterlijk vorm van het huis nog het zelfde gebleven. Ik denk dat de huidige bewoners zelfs de koperen trekdeurbel nog in takt gelaten hebben. De raampjes van de dakkapel boven behoren tot de slaapkamer waar ik met mijn broer Wout destijds sliep. Alles ziet er veel beter onderhouden uit dan in vijftig-zestigere jaren. Yes those were the days. Ik ben wel benieuwd hoe het er nu van binnen uitziet.

Geen opmerkingen: