Pagina's

donderdag 2 mei 2013

Tia in Frankrijk?

Toen ik vanavond mijn gebruikelijke etentje had in de Brasserie in Twee hondenAubeterre zag ik opeens in een grote bestelbus twee honden parmantig zitten op de bijrijderstoel. Op afstand zou het Tia en Tina (hond van Tone uit Oslo) kunnen zijn. Misschien waren ze in cognito op vakantie in Frankrijk? Ik kon het dan ook niet nalaten om er een foto van te maken. Schetig toch dat stel? Nee, Tia is nog niet in Frankrijk. Op 28 juni ga ik haar in Oslo ophalen. Ze blijft dan inMats kroon juli en augustus bij me op Les Cotes. Dat zal best wel weer gezellig zijn.
In Nederland is de rust weergekeerd na de kroning. Ik heb het wat vertraagd gevolgd via het internet. Het was wel indrukwekkend en historisch gezien van betekenis. Ook Mats is gekroond. Edgar zond me een foto van Mats met keurslager kroon. Een leuke oranje foto van Edgar en Mats. Mats had op eigen kracht de rommel markt in Schagen overgelopen. Op zoek naar speelgoed. Dikke tranen toen hij weer naar huis moest. Hij had wel een houten timmer kistje gevonden. Kan hij nu ook klussen. HekjeDus het komt nu ook prima uit dat er een hekje is geplaatst door Wim zodat Mats niet zomaar naar het zwembad kan lopen als hij volgende week hier is. Verder heeft Wim weer allerlei klusjes gedaan. De spiegel, kapstok in hal en slaapkamer zijn in de bergerie opgehangen. In de keuken kapstok bergerieis nu het houten bovenblad vastgezet. Inmiddels werkt hij aan de aanleg van een dakgoot aan de kopse kant van het huis. Dan zijn we ook af van ‘wateroverlast’ rondom het zwembad. De zwembad schoonmaak klus is op een oor na voorbij. Vandaag heb ik nog twee kleine gaatjes in de liner van de bodem dicht gemaakt. De vloer is nu bijna schoon gepoetst. Dus morgen gaan we er zo’n 40 m3 water het zwembad inpompen. De komende dagen wordt het mooi weer en kan hopelijk de water temperatuur tot een aangename hoogte stijgen. Dus misschien kunnen mijn aankomende gasten Natasja, Wino, Femke, Edgar en Mats nog zwemmen.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.zo nijvere klusjes-man.Loopt het zwembad al vol?Met plezier je vorderingen gelezen,het beloofd veel!Holland is de Bruid,bloesems alom,stralend weer[en temperatuur]Een nieuwe Koning en Koningin,m'n liefje wat wil je nog meer?Vanmmiddag een grote zak koeienpoep-korrels opgehaald.ik kan aan de gang in m'n eigen keukenhofGoed week-------end,groet Neel.