Pagina's

zaterdag 20 juli 2013

Richting La Roche-Cannilac

… zijn Nelemarie en Marjolijn, de witte tornado’s, rond het middag uur vertrokken voor hun volgende korte stop. Ze verblijven daar tot maandag bij Jan en Arienne. Ter afsluiting van hun weekje op Les Cotes zijn we gisteren avond bij Hotel  de France in Aubeterre sur Dronne uit eten geweest. Het was er gezellig druk ook het door Happy Hour. En we hebben Vlammenwerperer heerlijk gegeten. De kwaliteit is er sedert de nieuwe pachters van dit jaar sterk op vooruit gegaan. Mijn filet de boeuf à point was heerlijk mals. Ook mijn voorgerecht gamba’s sauté was heerlijk. Daarna nog fikkie gestookt op het voorterrein van Les Cotes. De tornados hadden de vuurplaats gereorganiseerd. Vrij van onkruid en een solide begrenzing van de plek met keien. De brandstapel stond klaar en na wat aarzeling laaide het vuur hoog op. Hierna hebben MMB lampwe het de hele nacht maar laten smeulen. Vanochtend na het ontbijt heb ik bij de koffie Nelemarie en Marjolijn uiteraard bedankt voor al het werk. Voor een ieder had ik een aardigheidje gekocht geinspireerd door deze week. Voor Nelemarie een bic gas-aansteker. Ze was zo enthousiast over die van mij. Ideaal voor het aansteken van MMB pineauhaar gifstokies (Cabbalero sigaretten). Kan ze vanaf nu alles affakkelen. En voor Marjolijn een duurzame spaarlamp waarvan ik dacht dat ze kroon vorm zo mooi vond. Achteraf bleek dat Nelemarie de vorm mooi vond. En voor beide samen een schattig tasje met twee kleintjes Pineau de Charente (rood en wit).
En toen was het tijd om met dikke zoenen afscheid te nemen voor een geweldige gezellig weekje en al het werk dat ze gedaan hebben. Dus ik heb daarmee ook opvolging gegeven aan een reactie van Marthy op blog 16 juli (Witte tornado in Pillac). Tia en ik hebben Marjolijn en Nelemarie aan het hek van Les Cotes nog uitgezwaaid. Tot volgend jaar op Les Cotes en uiteraard eerder in Nederland. Ik laat gewoon het stof weer een jaartje neer dwarrelen :)

Geen opmerkingen: