Pagina's

zaterdag 27 juli 2013

Toegiften

Gisterenavond laat kregen we als toegift opnieuw onweer maar daaraan vooraf hevige windstoten. Gelukkig hadden we nu alle buitenspullen tijdig weggezet op beter plekken. De luiken dicht. En toen kon het onweer feest beginnen. Veel flitsen maar weinig regen. Vanochtend kon ik de situatie overzien. Helaas pindakaas nog meer dakpannen aan de rand eraf. Grrr ik baal daar wel wat van. Termeer als je ziet dat bij anderen dat niet of nauwelijks het geval is. Bij het ritje naar de bakker zag ik bij de notenolie buurman LePetit dat er een behoorlijk aantal noten bomen omgewaaid waren. Dat is niet leuk omdat daarmee een stukje van zijn broodwinning verloren gaat. Ik telde al gauw 15-20 bomen. Maar gelukkig heeft er enkele honderden Piet zijkantbomen schat ik in. Verder was er een weg net buiten Pillac aardig versperd door omgewaaide bomen.
De toegift was ook dat het beeldje van Jan Jaap, die we Piet of Pierre noemen, het wederom had overleefd. Pierre stond ‘s ochtends weer monter de weide vlakte in te kijken of er niets gebeurd was. Daar ben ik blij mee want het waren heftige windstoten. Een ander toegift iBadjuffrouws dat ik nu ook een badjuffrouw heb staan bij de ingang van het zwembad. Althans zo noem ik het beeldje dat jarenlang op mijn buro stond in Nederland. Marjolijn heeft destijds dat beeldje op de kunstmarkt in Alphen gekocht. De EDF, het Franse electriciteits bedrijf had ook een toegift. Tot vanochtend een uur of zeven was de stroom er af. Het begon al vrij snel na de eerste donderslagen gisteren avond. Ik hoop dan altijd maar dat de extra generatoren in ziekenhuizen goed werken. Lijkt me niet leuk als je aan een apparaat ligt en floeps ineens stroom weg.
Maar de mooiste toegift was die aan het eind van het barok concert afgelopen donderdag avond in Brantôme. Daar gaf de sopraan Roberta Invernizzi een prachtige vertolking van een werk van Händel. Helaas ben ik er, ondanks dat het bekend klinkt, nog niet achter welk lied zij zong. Maar genieten kan je er in elk geval van. Kijk en luister naar mijn video toegift.

 

1 opmerking:

Anoniem zei

Vannacht ook in NL onweer en regen (goed voor de tuin)met gelukkig niet veel wind. Voordeel van een plat dak (geen dakpannen die wegwaaien; valt het nog onder de garantie van Ray of garantie tot aan de deur?!)
Leuk die 2 beelden; echt een mooi plakje voor beide.
Salut, Marjolijn