Pagina's

woensdag 3 juli 2013

Verrassingen

Vandaag heb ik me wat bezig gehouden met aanstaande 1 December. Waarom hoor ik jullie al denken. Nou doodeenvoudig omdat ik dan officieel tot het legioen van de pensionades ga toetreden. Weliswaar heeft de regering ervoor gezorgd dat in mijn geval de AOW pas 2 maanden later in zal gaan maar dat zal mijn pret niet drukken. Dus ik heb me maar eens verdiept in Bloem3de pensioen en AOW aanvraag.  Het ABP hoofd verantwoordelijke voor mijn pensioen en de SVB voor de AOW hadden me al bericht gezonden. Netjes verzorgd. Tijdens mijn speurtocht kwam ik er ook nog achter dat ik in mijn promotie periode bij het toenmalige RCN (1973-1977) in Petten nog een klein bloem 2pensioen heb opgebouwd. Dus dat was een aangename positieve verrassing.

Het weer was vandaag ook een verrassing. Gisterenavond laat begon het al zachtjes te miezeren. Goed voor de wilde bloemen tuintje. Daar steken steeds meer vrolijk gekleurde bloemen hun kop boven de grond. Dus het is een waar genot om vanaf je zonnebed op de mooie houten vlonder bij het zwembad naar die bloemenpracht te kijken. Het trekt ook de nodige vlinders aan. Ook aangename verrassingen van de badkamer renovatie. Inmiddels wordt het badkamer kastje in elkaar gezet. Onvoorstelbaar veel pluggen en schroeven zijn er nodig om alle laadjes en planken tot een geheel om te toveren. De plafondlamp in de keuken en badkamer zijn opgehangen en de water temperatuur van de douche is prima bello ingesteld. Dus eind week gaan we de realisatie van de badkamer inwijden door een champagne douche. Het bestellen van Nespresso capsules was ook een verrassing. Maar dan iets minder aangenaam. De belofte dat je Verdivoor 50 euro gratis aan capsules gratis kon bestellen had veel meer voeten in aarde dan ik had kunnen dromen. Uiteindelijk via een chat met Nespresso medewerker kon het probleem opgelost worden. De laatste mogelijk aangename verrassing is de voorstelling in het kasteel van Villebois-Lavalette op 13 juli aanstaande. Naar aanleiding van 200 honderdste geboorte dag van Verdi wordt er een opera voorstelling gegeven in het kasteel in het kader van de Nuits d’Ete de Villebois. Dus daar gaan we maar eens heen met de videocamera. Verder heb ik mezelf vandaag verrast door het nemen van een abonnement op Adobe After Effects. Het animatie video programma voor de liefhebbende  amateur of professional. De huidige versie die ik had was zeer verouderd en voor het VJ werk dat ik wil gaan doen niet echt bruikbaar. Dus ik ben maar eens aardig voor mezelf geweest. Het duurt overigens verrassend lang voor het programma gedownload is vanuit de cloud zoals dat tegenwoordig heet. Komt misschien omdat het nog steeds miezert van de regen :).

2 opmerkingen:

Marthy zei

Mijn echtgenoot gaat op 1 november 65 jaar worden, dus hebben wij de formulieren ook al ingevuld. Maar is het niet zo dat je een maand later je AOW krijgt Joop, i.p.v. 2 maanden?

Joop zei

In mijn brief van SVB stond 65jaar + 2 maanden. Die zullen het wel weten