Pagina's

vrijdag 5 juli 2013

VJoop

Enig tijd geleden had ik bezoek van Frans B, de bekende accordeonist van optredens in Pillac en Roche la Canillac. Hij vertelde dat hij voor 2013 zich het doel had gesteld om accordeon te leren spelen. Ik moest daar onwillekeurig aan denken toen ik me voornam om nu maar eens te gaan doorbreken als VJ. VJ staat voor video jockey. Dus geen plaatjes en praatjesmaken zoals een DJ doet. Maar een artiest die korte video clips in hoog tempo presenteert met moderne technieken op grote schermen. Videomapping is daar een vorm van waarbij de video op objecten (o.a. gebouwen) wordt geprojecteerd. Ik heb inmiddels alle ingredienten. Een HD video beamer die tot 12 meter diagonaal kan projecteren, VJupgrade van Adobe After effect software en het VJ programma Resolume. Dus gisteren avond was de premiere op Les Cotes van VJoop. De camper had ik op ruim 10 meter voor de voorkant muur van Les Cotes geplaatst. Via het open raam bij de zithoek in de camper vond de Tia luiertprojectie van een eenvoudige clip. Een bewerking en animatie met Adobe AE van een foto van de muur. Het eerste VJoop frøbbelwerk. Alles nog zonder geluid. Naarmate de avond inviel werd het fraaier. Vannacht om 01.00 ben ik er maar eens meegestopt. Het is echt indrukwekkend om zo’n groot video beeld zo scherp te zien.
Vandaag wat relaxen aan het zwembad bij het schitterende weer van rond 30C. Ook Tia Huishaas grasnam het ervan. Zij lag op de gele strandstoel naast de blauwe van mij. Overigens moet de tank met zuiverings zand van het zwembad vervangen worden want die lekt bij het pompen aanzienlijke hoeveelheden water. Een klus voor volgende week. De huishaas van Les Cotes vertoonde zich ook weer dapper op het gazon voor het zwembad. Hij zat rustig en rende vrolijk rond. Niet gestoord door Tia want die lag te slapen in de zon. De haas heeft schitterende lange oren die aan het eind wat donkerder zijn. Tot zover het laatste nieuws uit huisje weltevree Les Cotes

1 opmerking:

Anoniem zei

Wij hebben een bbq gedaan op deze mooie zomerse dag in NL als afscheid voor Keba; hij vertrekt morgen om 17.50 uur naar Dakar via Casablanca. Tot volgende week vrijdag
Groet, Marjolijn