Pagina's

woensdag 24 juli 2013

Wassen beelden

Ik ben geen dependance begonnen van het beeldje jjhwassen beelden museum van Madame Tussaud. Maar gisteren zijn de 10 beeldjes die ik heb gekocht gewassen. Ze stonden op Les Cotes te wachten op een voorzichtig sopbeurtje. De geglazuurde beeldjes, varierend in grootte van 20-40 cm, waren nogal stoffig geworden in het atelier van de kunstenaar. Nu was het dan zover om ze met een zachte borstel af te soppen en voorzichtig af te drogen. Sommigen beelden zijn fragiel zodat extra aandacht nodig was om breuk te voorkomen. Joosje met haar ervaring als restaurator deed alles zeer vakkundig en met aandacht. Daarna begon de leuke klus om geschikte plekken te vinden voor de beeldjes in Les Cotes. beeldje2 jjhDe beeldjes zijn zo mooi ontwapenend dat ze aandacht verdienen. UIteindelijk na veel wikken en wegen staan er nu vijf in de witte kast, één op het houten keukenblad, één op schoorsteenmantel boven de haard en twee op de tafel. Allemaal in het woon-keuken gedeelte van Les Cotes. En één beeld staat buiten bij het zwembad op een pilaar aan de buitenkant naar weide landschap gericht. Ik ga van alle beeldjes in hun leefomgeving nog een video maken. Dus daar moeten jullie nog even op wachten. Maar nu eerst maar een video impressie van het wassen van de beeldjes.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.Hoera,ook wij hebben een officieel geregisteerde hittegolf.Wat mis ik het zwembad en het frisse windje van mijn vacantie-adres!Welk beeldje is uitverkozen op de pilaar naar het mooie panorama uit te zien?Welk gedicht hoort erbij?Erg weemoedig,kan haast niet.Morgen sluiten marjolijn en ik de vacantie af met een etentje.Nogmaals dank en nog een plezierige periode toegewenst,groet,Neel